مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

بحران زیست‌محیطی ارومیه روی زمین و فارس زیر زمین است

تاریختاریخ انتشار : سه شنبه ,۲۶ آذر , ۱۳۹۲

بحران زیست‌محیطی ارومیه روی زمین و فارس زیر زمین است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز ناراحتی از بی‌توجهی به مسائل زیست محیطی در راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ عمرانی و صنعتی، گفت: رعایت نکردن حق آبه طبیعت، فساد و آسیب به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در شیراز، معصومه ابتکار – معاون رییس‌جمهوری در شورای اداری استان فارس اظهار کرد: با یک کج‌اندیشی که در خصوص محیط زیست وجود داشت، حق‌آبه طبیعت رعایت نشد و این مهم، فساد و آسیب به دنبال داشت و اگر نمی‌توانید حق‌آبه طبیعت را بگیرید، برنامه‌ای را اجرا نکنید.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست، بخش نیست و تفاوتش با دیگر فعالیت‌ها این است که ماهیت برنامه‌ای و وزارتی دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز تاسف از آنچه بی‌توجهی به مدیریت منابع آبی در چند سال اخیر عنوان می‌کرد، افزود: اگر مدیریت منابع آبی بدون ملاحظه ذخیره‌های طبیعت انجام شده است، نمی‌توان این اقدام را خوب ارزیابی و ادعا کرد که توسعه پایدار اتفاق افتاده است.

ابتکار با بیان اینکه بحرانی که در دریاچه ارومیه مشاهده می‌شود، در فارس نیز در سطحی وسیع حادث شده است، تفاوت این دو را در آن دانست که بحران ارومیه روی زمین رخ داده و قابل مشاهد است و بحران فارس در زیر زمین حادث شده و قابل دیدن نیست.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه محیط زیست کشور در هشت سال گذشته ۶۳ پله در EPI سقوط کرده است، افزود: این رتبه‌بندی بر‌ اساس هفتاد شاخص انجام می‌شود اما مشکل در دو محور اصلی یعنی آب و انرژی و آلودگی هواست.

ابتکار با یادآوری اینکه فارس با بحران آب مواجه است، مشکل آلودگی هوای این استان را کم اهمیت‌تر از مشکل آب دانست و گفت: برداشت از سفره‌های زیرزمینی باید مدیریت شود، برداشت غیرمجاز از این منابع، به هیچ عنوان مورد قبول مدیریت کلان کشور نیست.

ابتکار همچنین به بازدید خود از محیط زیست اطراف شهر شیراز اشاره و اظهار کرد: ورودی شیراز و راه‌های دسترسی اطراف این شهر خصوصا در مسیرهایی که گردشگری است، شاهد وجود پسماندهایی هستیم که مردم هنگام تفریح و سفر، ریخته‌اند، این شایسته شهری فرهنگی چون شیراز نیست.

معاون رییس جمهوری خواستار ارائه طرحی از سوی مسئولین برای مدیریت پسماندها در راه‌های ورودی و محیط زیست اطراف شهر شیراز شد.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق