مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

تاکید مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بر لزوم ورود خیرین به عرصه حمایت محیط زیست

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۲۷ مرداد , ۱۳۹۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: افراد نیکوکار به عرصه کار خیر و نذورات برای حمایت از وحوش و محیط زیست نیز وارد شوند.

حمید صالحی در مراسم تجلیل از فعالان رسانه ای در حوزه محیط زیست خراسان رضوی افزود: همه جانداران خداوند حق حیات دارند و باید از این حق محافظت شود،در این میان وحوش و گونه های مختلف جانوری در چرخه محیط زیست بسیار مهم هستند.
وی ادامه داد: تداوم پدیده خشکسالی طی سالهای اخیر تبعات و آسیبهای فراوانی به مناطق تحت حفاظت و مناطق زیست گونه های جانوری خراسان رضوی وارد کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شدت پدیده خشکسالی در شهرستانهای بجستان، گناباد، کاشمر، مه ولات و خواف بر حیات و میزان آب مورد نیاز وحوش تاثیرات منفی فراوانی گذاشته است.
وی افزود: وضعیت بگونه ای است که به رغم هزینه و ساخت آبشخور، آبی برای انتقال به آبشخورها در این شهرستانها وجود ندارد بنابراین در همین زمینه به شدت نیازمند یاری و کمک خیرین و نذر و وقف هستیم.
صالحی ادامه داد: کمک نیکوکاران در زمینه خرید دان، علوفه، آب، ایجاد منبع آبی و چشمه های موقت می تواند در نجات حیات وحوش و جلوگیری از تلف شدن آنها بر اثر خشکسالی و نبود منابع آبی وغذایی موثر باشد.
وی گفت: به رغم کمبود و نبود اعتبارات در این بخش تاکنون تلاشهای گسترده و متعددی انجام شده و همین امر مانع تلفات زیستی در مناطق تحت حفاظت است اما حمایت و کمک خیرین در این زمینه برای محیط زیست راهگشا است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: سازمانهای مردم نهاد حوزه حفاظت محیط زیست بسیار مظلوم هستند و به رغم تلاشها، زحمات و نقش آفرینی مهمی که در عرصه حفاظتی دارند هنوز آنطور که باید شناخته شده نیستند و حامی ندارند.
وی ادامه داد: پرداختن رسانه ها به اهمیت و جایگاه فعالیتهای این سازمانها با اهداف حفاظت از محیط زیست علاوه بر آگاهی بخشی به مردم در افزایش فرهنگ صیانت و حفاظت از محیط زیست در جامعه تاثیر بسزایی دارد.
صالحی گفت: رسانه ها و خبرنگاران کمک حال مدیران برای تحقق اهداف سازمانی و انجام وظایف هستند که در این زمینه دست یاری به سوی همه رسانه ها دراز می کنیم.
۲۰
درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست و وسعت زیستگاههای این استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.
خراسان رضوی دارای ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است. ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، دو گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در این استان زیست می کنند.
گونه های شاخص حیات وحش در خراسان رضوی شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق