مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

تقویت زیرساخت های پدافندی در حوزه سایبری یک ضرورت است

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۳۰ مرداد , ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست معاونت امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: حساسیت فضای سایبر و مجازی بسیار بالاست و بایستی با رویکردهای مصداقی و مسئله‌محور تلاش کنیم شاخص‌های قدرت نرم کشور را ارتقاء بدهیم.

وی اظهار کرد: هر اندازه در مباحث پدافند غیرعامل سایبری، اقدامات اثرگذارتری انجام گیرد، راه‌های نفوذ دشمن در این حوزه نیز بسته خواهد شد.

وی با اشاره به تهدیدات روز در حوزه سایبری افزود: تهدیدات این حوزه باید جدی گرفته شود و از نیروی انسانی کارآمد و متخصص در این زمینه استفاده شود، چرا که این تهدیدات روز به روز رشد داشته است.

سرپرست معاونت امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور به موضوع رصد تهدیدات سایبری اشاره و بر افزایش سطح آگاهی مدیران در حوزه قرارگاه پدافند سایبری تاکید کرد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در پدافند غیرعامل، دفاع سایبری است و با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات در عصر حاضر تامین امنیت فضای تبادل اطلاعات ضروری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل نیز در ابتدای این نشست با ارایه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در قرارگاه پدافند سایبری گفت: با توجه به اهمیت فضای سایبر در جامعه امروز و تاکید  رئیس شورای پدافند غیرعامل، جلسات کارگروه سایبری قرارگاه پدافند غیرعامل به صورت مستمر برگزار شده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی، لزوم فرهنگ‌سازی و دانش افزایی مدیران، اجرای طرح ایمن سازی شبکه را از دیگر موضوعات مهم در جلسات کارگروه برشمرد که مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

گفتنی در پایان این نشست از برخی دستگاه‌های اجرایی در راستای برگزاری دوره آموزشی در حوزه سایبری تقدیر بعمل آمد

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق