مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

تلاش مجلس برای مقابله با صنایع و کارخانه های آلاینده در کلانشهرها

تاریختاریخ انتشار : سه شنبه ,۴ آذر , ۱۳۹۳

 

تلاش مجلس برای مقابله با صنایع و کارخانه های آلاینده در کلانشهرها

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس٬ از تلاش کمیسیون متبوعش برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرهای کشور خبر داد و گفت: ممانعت از فعالیت کارخانجات٬ صنایع و معادن آلاینده که بدون اخذ استاندارهای جهانی فعال هستند در دستور سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

 

عباس رجائی از تلاش کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرهای کشور خبر داد و گفت: اوج‌گیری آلودگی هوا در کلانشهرها دغدغه نمایندگان بوده از این رو قوانین سفت و سختی برای مقابله با هر نوع آلایندگی در راه است.

نماینده مردم اراک٬ کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی٬ درباره قوانین سفت و سختی که در کمیسیون کشاورزی مجلس برای مقابله با هر نوع آلایندگی هوا در دست بررسی قرار دارد٬ تصریح کرد: لایحه هوای پاک ارجاعی به مجلس از سوی سازمان محیط زیست یکی از این نوع قوانین است که بر گرفته از طرحی تدوین شده در مجلس با همین مضمون است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر ضرورت اخذ استانداردهای لازم از سوی کارخانجات٬ معادن و صنایع برای ادامه فعالیت٬ افزود: تمامی کارخانجات٬ معادن٬ کارگاه‌ها٬ صنایع و مراکزی که وجود دارند یا قرار است توسعه یابند و همچنین همه مراکزی که به تازگی احداث خواهند شد باید استاندارهای لازم را اخذ کنند تا ادامه فعالیت آن‌ها بلا مانع باشد.

وی با بیان اینکه استانداردهای جهانی درخصوص فعالیت کارخانجات و همچنین مراکز صنعتی باید رعایت شود٬ گفت: این استانداردها به زودی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ خواهد شد.

رجائی با تاکید بر اینکه فعالیت کارخانجات٬ معادن و صنایعی که مطابق با معیارها و استاندارهای جهانی باشد بلامانع است٬ گفت: قرار است با واحدهای متخلفی که به آلایندگی هوا دامن می‌زنند برخورد شده و جلوی ادامه فعالیت آن‌ها گرفته شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست باید زمانی را برای تجهیز کارخانجات٬ معادن و صنایع به استاندارهای جهانی در نظر گرفته و با اتمام آن زمان اجازه فعالیت را از مراکز متخلف سلب کند./

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق