مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

توصیه های ایمنی برای مقابله با قاتل خاموش

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۱۸ اسفند , ۱۴۰۰
به گزارش “سایت اطلاع رسانی صلیب سرخ”، در ادامه این مطلب به چند اقدام مهم ایمنی به منظور آماده‌سازی و پیشگیری از مسمومیت احتمالی با این گاز سمی اشاره می‌کنیم که آگاهی از آن برای تمام افراد به منظور مراقبت از جان خود و دیگر اعضای خانواده در برابر چنین حوادثی ضروریست:
۱- یک ردیاب مونوکسید کربن (CO) (وسیله‌ای که به آن دتکتور یا سنسور نشت گاز مونوکسید کربن نیز گفته می شود و وجود این گاز را به منظور جلوگیری از مسمومیت با آن به افراد داخل ساختمان هشدار می‌دهد) در راهروی خانه و در نزدیکی اتاق های خواب خود نصب کنید. همچنین از نصب این وسیله در کنج‌های اتاق‌ که هوا جریان ندارد، خودداری کنید.
۲_ از دستورالعمل های شرکت سازنده دتکتور مونوکسید کربن به منظور تست کارآیی این وسیله به طور ماهانه استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید دستگاهی که خریداری می‌کنید براساس استانداردهای توصیه شده ساخته شده باشد.
۳_ از دتکتور مونوکسید کربن به جای دستگاه “آشکار ساز دود” (که به عنوان سیستم خودکارِ اعلام و اطفاء حریق در ساختمان نصب می شود) استفاده نکنید بلکه لازم است هر دو را در خانه خود و در محل‌های مناسب نصب کنید.
۴_ اطمینان حاصل کنید که همه وسایل برقی منزلتان طبق دستورالعمل شرکت سازنده آن نصب شده باشند. بیشتر وسایل برقی باید توسط افراد حرفه ای نصب شوند.
۵_ سیستم‌های گرمایشی (شامل دودکش‌ها و دریچه‌های هوا) را سالیانه بازرسی و سرویس کنید و حتما آن ها را به منظور شناسایی انسدادها، خوردگی و قطع و وصل های جزئی و کامل بازرسی نمایید.
۶_ زغال چوب (زغال) را فقط در محیط های باز بسوزانید و هرگز این کار را در خانه، گاراژ و داخل وسیله نقلیه یا چادر مسافرتی انجام ندهید.
۷_ همیشه مطمئن شوید که وسایل نقلیه گازسوز را خاموش کرده اید حتی اگر درب گاراژ باز باشد.
۸_ برای گرم کردن خانه خود از وسایل گازسوز مانند اجاق گاز، فِر و … استفاده نکنید.
۹_ از علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن آگاه باشید که شامل سردرد، سرگیجه، ضعف، حالت تهوع، استفراغ، خواب آلودگی و گیجی است. اگر مشکوک به مسمومیت با مونوکسید کربن بودید سریعا به یک مکان با هوای تازه بروید.
۱۰_ هر بار که دتکتور مونوکسید کربن به صدا در می آید، آن را جدی بگیرید و اقدامات اورژانسی را انجام دهید. اگر زنگ دستگاه به صدا درآمد و شما علائم مسمومیت با مونوکسید کربن را که به آن اشاره شد نداشتید، دکمه تنظیم مجدد (ریست) دستگاه را فشار دهید و اگر همچنان زنگ هشدار ادامه داشت با آتش نشانی تماس بگیرید.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق