مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

تولید باتری لیتیومی گام مهمی در تحقق هوای پاک است

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۱۲ آذر , ۱۳۹۳

تولید باتری لیتیومی گام مهمی در تحقق هوای پاک است

رئیس سازمان محیط زیست با قدردانی از تولید باتری های لیتیومی گفت: تولید باتری های لیتیومی گام بسیار مهمی در جهت تحقق هوای پاک و هدف اقتصاد سبز است.

‘معصومه ابتکار  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از کارخانه باتری های لیتیومی این مطلب را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا ، نامبرده با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید، موضوع هوای پاک است، افزود: حدود ۳۵ میلیون شهروند ایرانی در شهرهای بزرگ و صنعتی متاثر از هوای آلوده بوده که آثار آن در بیماری ها و هزینه های سنگین سلامت مشهود است.

وی اظهار داشت: توسعه ای که منجر به بیماری، ناتوانی و تحمیل هزینه های سنگین سلامت شود و به عبارتی اسمش توسعه باشد ولی آثارش سنگین تر از خدماتش باشد طبق تعبیر رهبر انقلاب دیگر نمی توان اسم آن را توسعه گذاشت.

ابتکار یکی از مشکلات در کشور را الگوی ناصحیح مصرف انرژی و پایین تر از سطح استاندارد دانست و خاطر نشان کرد: با اصلاح الگوی مصرف می توان شاهد حمایت های دولت بود چرا که یکی از سیاست های دولت ، پرداخت یارانه سلامت و محیط زیست است.

رئیس سازمان محیط زیست با انتقاد از محاسبه نشدن خسارت های ناشی از فعالیت های ناپایدار و غیراستاندارد در حوزه تولید بیان داشت: در صورتی که معادلات سود و زیان در یک فرآیند در نظر گرفته شود لازم است خسارت های زیست محیطی آن نیز لحاظ شود. مثلاً خسارت های گازهای گلخانه ای، تولید آلاینده صوتی و اثرات آن روی سلامت و … و در نظر گرفتن آن در کنار سود و زیان می توان مشخص کند که سرمایه گذاری و تولید یک محصول تا چه اندازه می تواند اثر بخش باشد یا نباشد.

معاون رئیس جمهور در ادامه یکی دیگر از سیاست های دولت تدبیر و امید را اقتصاد سبز دانست و تصریح کرد : تولید باتری های لیتیومی گام بسیار مهمی در جهت تحقق هوای پاک و هدف اقتصاد سبز است و فرصت مناسبی برای خودروسازان که در جهت فرهنگ سازی، گسترش و سرمایه گذاری این صنعت گام بردارند.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان شاهد جایگزین شدن خودروهای برقی و لیتیومی به جای خودروهای فرسوده در آینده نزدیک بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بازیافت باتری های لیتیومی را کار بسیار با ارزشی از سوی تولید کنندگان آن در سازمان توان دانست و یادآور شد: چرخه طراحی، ساخت و بازیافت این محصول نشان داد که تولید این محصول از ابتدا تا انتها سبز است چرا که بازیافت فلزات با ارزش توجیه اقتصادی داشته و در واقع یکی از مشکلات در خودکفایی، بازیافت این فلزات برای بازگرداندن دوباره به چرخه صنعت است.

 

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق