مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

فاصله میان تولید و مصرف گاز کشور را به سمت “مازوت‌سوزی” برده است

تاریختاریخ انتشار : دوشنبه ,۱۹ دی , ۱۴۰۱

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با مازوت‌سوزی اظهار کرد: عدم هم‌خوانی منابع گازی که در اختیار داریم با میزان مصرف گاز در کشور باعث شده تا مازوت‌سوزی را در برخی از نیروگاه‌ها داشته باشیم. با توجه به مصرف بالای گاز در کشور ضروری است که مدیریتی بین منابع و مصارف گاز صورت بگیرد و این موضوع در برنامه بلندمدت کشور دیده شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در این خصوص در دولت‌های گذشته اقدامی صورت نگرفته بود و همه بار بر دوش دولت فعلی افتاده است. وزارت نفت و وزارت نیرو در دولت فعلی اقداماتی را شروع کرده‌اند اما این اقدامات بلندمدت است و باید جبران کوتاهی‌های ۱۰ ساله را جبران کند.

  • تشدید آلودگی هوا را گردن “تحریم” نیندازیم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جبران فاصله بین مقدار تولید و مصرف گاز از طریق سوخت‌های جایگزین ازجمله مازوت انجام شود و در غیر این صورت مجبور به قطع برق می‌شویم، گفت: کاهش مصرف انرژی تنها مربوط به خانوار نیست و این کاهش مصرف باید در مدیریت منابع ما در نیروگاه‌ها، استفاده از تجهیزات به روز و …، نیز دیده شود.

وی افزود: نمی‌توانیم تنها بر روی تولید بیشتر گاز متمرکز شویم چرا که در این صورت هزینه سرمایه‌گذاری کشور بالاتر می‌رود، لذا باید همزمان مصرف را هم کاهش دهیم و به جای سرمایه‌گذاری صرف در تولید در کاهش مصارف نیز سرمایه‌گذار کنیم.

و با بیان اینکه تنها با کاهش ۱۰ درصدی در مصارف گاز نیاز به استفاده از سوخت‌های جایگزین برطرف می‌شود، گفت: تبلیغ به کاهش مصرف باید علاوه بر فرهنگ سازی در این زمینه در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات عملی ما نیز دیده شود. به عنوان مثال گزارشات ما نشان می‌دهد که برج‌های منطقه ۲۲ تهران که عموماً هم نوساز هستند، موتورخانه استاندارد ندارند و همین امر باعث شده تا نیمی از طبقات پایین‌تر برج‌ها در فصول سرد علاوه بر استفاده از گاز برای گرمایش، پنجره‌های خود را روشن کنند که این امر منجر به هدر رفتن گاز می‌شود.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق