مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

اجرای پروژه تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۵ آبان , ۱۳۹۲

اجرای پروژه تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی

فرماندار هامون گفت: صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل اقدام به پروژه‌‌ای با نام تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی نموده که منطقه هامون شهر زابل یکی از سایت‌های سه گانه در کشور است

حمیدرضا فخررحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل اقدام به اجرای پروژه‌ای در کشور با نام “تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی نموده که منطقه هامون شهر زابل با وسعتی معادل ۲۰ هزار هکتار یکی از سایت‌های سه گانه در کشور است.

وی افزود: این منطقه با مجموعه متنوعی از مشاغل مرتبط با جوامع محلی (کشاورزی، صیادی، دامداری) و پس از اجرای پروژه الگویی قابل تعمیم به سایر مناطق استان و حتی در سطح کشور خواهد شد.

فخررحیمی ادامه داد: پروژه بین‌المللی منارید در چارچوب برنامه توسعه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، مصر الجزیره، ایران، تونس، مراکش و یمن با مشارکت فنی و مالی دولت‌های این کشورها و نیز تسهیلات جهانی محیط زیست و برنامه عمران ملل متحد بر اساس چهار محور تخریب، سرزمین آب‌های بین‌المللی حفاظت از تنوع زیستی، تعدیل اثرات تغییر اقلیم برنامه ریزی شده است.

این مسئول گفت: این پروژه در این در پنج استان تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و یزد در مساحتی حدود ۴۹ هزار و ۲۳۰ هکتار، از شهریور ۱۳۸۹، به مدت پنج سال آغاز به کار کرده است.

فرماندار هامون اضافه کرد: این حوزه ها معرف شرایط متنوع موجود در مناطق خشک هستند و از کاربری‌های متنوعی برخوردار بوده که انجام هماهنگی‌های بین بخشی در آنها ضروری به نظر می‌رسد.

فخررحیمی گفت: نهاد ملی مجری این پروژه سازمان جنگل‌ها، مرتع و آبخیزداری کشور از جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی است و این پروژه در ایران به منظور تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در پی شناسایی و رفع خلاء ها و موانع قانونی و ساختار موجود در برابر مدیریت جامع منابع طبیعی و سازگاری نسبت به تغییر اقلیم در این در حال اجرا است.

وی اذعان داشت: این امر از طریق فراهم کردن مکانیزم‌های هماهنگی بین بخشی، اتخاذ سیاست‌های مناسب، تهیه فهرستی از تجارب موفق “جهت الگو برداری و تعمیم آنها به مناطق مستعد دیگر” ارزیابی‌های تخریب سرزمین آموزش، مدیریت جامع منابع طبیعی و نیز اجرای طرح های الگویی در عرصه‌های اجرایی محقق می‌گردد.

فرماندار هامون متذکر شد: هدف اصلی پروژه بین المللی منارید شناسایی و رفع خلاءها و موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یکپارچه و جلوگیری از تخریب سرزمین، حفاظت از تنوع زیستی است.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق