مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

استخراج “بیت‌کوین” به مرور زمان کثیف‌تر و ردپای کربن آن بیشتر شده است!

تاریختاریخ انتشار : دوشنبه ,۱۱ مهر , ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، استخراج یا تولید بیت‌کوین از مقادیر عظیم الکتریسیته عمدتاً از سوخت‌های فسیلی، مانند زغال سنگ و گاز طبیعی استفاده می‌کند. طبق مطالعه دانشگاه نیومکزیکو، هزینه‌های زیست‌محیطی ارز دیجیتال “بیت‌کوین” به‌طور تکان‌دهنده‌ای بالا و در حال بدتر شدن است. کارشناسان گزارش می‌دهند که انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از استخراج بیت‌کوین، با مقادیر انتشار ناشی از تولید گاز طبیعی یا گوشت گاو قابل مقایسه است.

پروفسور بنجامین آ.جونز گفت: ما هیچ مدرکی دال بر پایدارتر شدن استخراج بیت‌کوین در طول زمان پیدا نکردیم و در عوض، نتایج ما نشان می‌دهد استخراج بیت‌کوین به مرور زمان کثیف‌تر و آسیب‌ آن به محیط زیست بیشتر شده و ردپای زیست محیطی آن در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند.

پروفسور جونز با همکاری پروفسور رابرت برنز و اندرو گودکیند، خسارات آب و هوایی مرتبط با استخراج بیت‌کوین را بین ژانویه ۲۰۱۶ تا دسامبر ۲۰۲۱ تخمین زد؛ کارشناسان دریافتند که تنها در سال ۲۰۲۰، استخراج بیت‌کوین از ۷۵٫۴ تراوات ساعت برق (TWh) استفاده کرده است که این مقدار بیشتر از برق مصرفی کشور اتریش یا پرتغال در همان سال است!

در این خصوص پروفسور جونز گفت: این امر باعث ایجاد مقادیر زیادی آلودگی هوا و انتشار کربن می‌شود که بر آب و هوای جهانی و سلامت ما تأثیر منفی می‌گذارد. استخراج بیت‌کوین، در برخی موارد، آسیب‌های آب و هوایی را ایجاد کرده که بسیار بیشتر از ارزش مالی آن به عنوان  یک ارز دیجیتال است. مطالعه ما نشان داد که انتشار معادل CO2 از تولید برق برای استخراج بیت‌کوین از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، ۱۲۶ برابر شده است.

تخمین‌ها نشان می‌دهد که هر بیت‌کوین استخراج شده در سال ۲۰۲۱، ۱۱٫۳۱۴ دلار خسارت آب و هوایی ایجاد کرده است و مجموع خسارات جهانی آن از ۱۲ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ فراتر رفته است. محاسبات همچنین نشان می‌دهد که در ماه مه ۲۰۲۰، هر دلار تولیدشده از بیت‌کوین معادل ۱٫۵۶ دلار، به شرایط آب و هوای جهانی خسارت وارد کرده است.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق