مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

امضای تفاهمنامه میان سازمان های حفاظت محیط زیست و پدافند غیرعامل کشور

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۴ آبان , ۱۳۹۳

امضای تفاهمنامه میان سازمان های حفاظت محیط زیست و پدافند غیرعامل کشور

 

 

 


رؤسای سازمان های حفاظت محیط زیست و پدافند غیرعامل کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند.به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، این تفاهمنامه میان معصومه ابتکار و سردار سرتیپ علیرضا جلالی امضا شد.


ارتقای همکاری و استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در مدیریت بحران های محیطی کشور و مشارکت و هماهنگی در پدافند زیستی حوزه محیط زیست؛ موضوع این تفاهمنامه همکاری است.
بر اساس این تفاهمنامه، سازمان حفاظت محیط زیست متعهد شد، منابع و ذخایر طبیعی کشور را برای حفاظت از اجزای تنوع زیستی و مقوله های اصلی حیات، آب، هوا و خاک، احیا و بهسازی کند.
مدیریت بحران های زیست محیطی و اثر خشکسالی و مخاطره زیست محیطی و منابع طبیعی همانند تخریب زیستگاه ها بر اثر آتش سوزی های عمدی و طبیعی، تهدیدات زیستی، شیمیایی و پرتویی از دیگر مأموریت های سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس این تفاهمنامه است.
سازمان پدافند غیرعامل کشور هم موظف شد پدافند زیستی در حوزه های انسان، دام، غذا، آب آشامیدنی، کشاورزی و محیط زیست را توسعه دهد و مدیریت بحران در برابر تهدیدات زیستی، شیمیایی و پرتویی در کشور را تسهیل کند.

سازمان پدافند غیرعامل همچنین متعهد شد نیروهای مسلح را در حوادث طبیعی کشور بکارگیری کند.
دو طرف در این تفاهمنامه تعهد کردند که در حوزه های محیط زیست طبیعی، دریایی و انسانی همکاری داشته باشند که همکاری برای اطفای حریق در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست و جلوگیری و رفع آلودگی های دریایی و حفاظت از منابع زیستی ،‌ دریایی و جنگلها نمونه ای از این همکاری هاست.
دو طرف متعهد شدند در حوزه محیط زیست انسانی و اجرای پدافند زیستی در بحث ریزگردها و حفاظت از منابع زیستی رودخانه ها و دریاها همکاری مشترک داشته باشند.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها و تأسیسات، تجهیزات و شریان های حیاتی کشور (اعم از منابع و ذخایر طبیعی، اقتصادی، اجتماعی، تاریخی و…) در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن می شود.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق