مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

انعقاد تفاهمنامه راهبردی سازمان پدافند غیر عامل کشور و «نداجا»

تاریختاریخ انتشار : دوشنبه ,۱۴ شهریور , ۱۴۰۱

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با فرمانده نیروی دریایی ارتش دیدار و تفاهمنامه ای در زمینه همکاری و هم‌افزایی در جهت اجرایی نمودن تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام در امور پدافند غیرعامل از طریق انجام برنامه‌های بنیادین و زیربنایی در راستای کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات و بهره‌مندی از پوشش مناسب دفاعی در سواحل مکران و نیز برنامه‌های توسعه دریامجور در سواحل شرقی کشور به امضا رساندند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این دیدار ضمن خیر مقدم به فرمانده نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی ارتش را یک نیروی راهبردی عنوان کرد که اقدامات و دستاوردهای آن در مسیر ارتقای بازدارندگی دفاعی و دست یابی به ایران قوی قلمداد می‌گردد و گفت: این تفاهمنامه با هدف توسعه ملاحظات پدافند غیرعامل در سواحل، دریاها و شناورها با استفاده از ظرفیت‌های دانشی و صنعتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای بخش‌های کشوری تنظیم شده است.

سردار افزود: توسعه دامنه امنیت و دفاع در بخش‌های کشوری و همچنین ارتقای قابلیت‌های دفاع از کانون‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی در آب‌های نزدیک و دور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشی، صنعتی و تجربیات گرانسنگ این نیرو از دیگر اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

وی تجربیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل شناورها و دریا را ارزشمند دانست و افزود: می‌توان با به روزرسانی و انجام اصلاحات از این تجربیات در بخش‌های کشوری استفاده کرد و این یک رویکرد بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، راهبرد جمهوری اسلامی در توسعه دریامحور را اتکا بر سواحل و بنادر دریای عمان و جنوب شرق کشور عنوان کرد و افزود: توسعه اقتصادی و زیرساختی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان محور دفاعی و امنیتی می‌تواند به این زیرساخت‌ها شکل دهد و این نیرو محور توسعه دریامحور قرار گیرد.

ایشان با اشاره به جزئیات تفاهمنامه مشترک سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این تفاهمنامه تلاش شده است از تجربیات و رویکردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جهت توسعه اقتصادی کشور در بخش بنادر، دریا و توسعه کشتیرانی استفاده شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهمنامه ثمرات و نتایج مؤثری در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشد و با اجرایی سازی برنامه‌های مشترک در سال‌های آینده بتوانیم اهداف مدنظر را در حوزه دریا، ساحل و کشتیرانی جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این دیدار به بیان اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل پرداخت و افزود: امروز اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در حوزه نظامی و غیر نظامی بر همگان روشن است و این تفاهمنامه در راستای افزایش تعاملات و ارتقای سطح علمی و نظری با رویکرد دریامحور تنظیم شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در حوزه دریا با سایر حوزه‌ها متفاوت است، گفت: امیدواریم با این ائتلاف قوی امروز کارهای بزرگی انجام شود و دو طرف با در اختیار قراردادن ظرفیت‌ها در حوزه نظری و عملی بتوانیم گام‌های بلندتری را برداریم.

وی در پایان گفت: به لطف خداوند باید به نقطه‌ای برسیم که نقش پدافند غیرعامل در حوزه دریا برای همگان تبیین شود و بتوانیم با استفاده از این ظرفیتی که هر دو طرف به میدان آورده اند شاهد اعتلا و ارتقای سطح بازدارندگی و توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دریاها و اقیانوس‌ها باشیم.

گفتنی است از محورهای مهم و عملیاتی این تفاهم نامه راهبردی، شناسایی و جایگزین‌سازی ابزارهای جنگ دریایی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی دریایی از قبیل سامانه‌های جغرافیای و تعقیب‌یاب و همچنین طبقه‌بندی و ارزیابی پدافند غیرعاملی دارایی‌های حیاتی، حساس و مهم در سطح ساحل مکران و دریای عمان است.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق