مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

در مشهد برگزار شد؛ نشست معرفی جایزه کیفیت غذا و دارو

تاریختاریخ انتشار : سه شنبه ,۲۱ آبان , ۱۳۹۲

 

در مشهد برگزار شد؛ نشست معرفی جایزه کیفیت غذا و دارو

ایسنا: نشست معرفی جایزه کیفیت غذا و دارو با حضور ده‌ها تن از مدیران عامل شرکت‌های صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استان‌ خراسان رضوی، در محل سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برپا شد.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان- در این نشست که به میزبانی دبیرخانه جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران امروز۲۰آبان ماه برگزار شد، علاوه بر بزرگداشت روز ملی کیفیت، نقش کیفیت در ایجاد «حماسه اقتصادی» از سوی سخنرانان مورد بررسی واقع گردیده و ضمن آموزش مدل ملی ارزیابی کیفیت و منطق آن، جایزه ملی کیفیت غذا و دارو نیز معرفی شد.

در این مراسم دکتر محمدرضا شانه ساز معاون سابق رییس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اهمیت مضاعف کیفیت در صنایع حیاتی، گفت: گاهی کیفیت ابزار توسعه سازمان‌های اقتصادی و زمانی عامل تعیین کننده در سلامت انسان هاست.

وی افزود: گرچه درهرحالت کیفیت نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد، امّا در محصولاتی نظیر دارو که موضوع کیفیت با جان و سلامتی انسان‌ها گره می‌خورد، اهمیت آن صد چندان می‌شود.

شانه ساز ادامه داد: از این رو اقدام سازمان غذا و دارو به عنوان اولین دستگاه اجرایی کشور در مسیر تاسیس جایزه تخصصی کیفیت؛ برای صنایع غذایی، آشامیدنی، دارویی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی، نه تنها یک عامل موثردرتقویت اقتصاد ملی محسوب می‌شود، بلکه گامی ارزنده برای صیانت از سلامت انسان‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به رویکردهای دولت تدبیر و امید و سوابق رییس جدید سازمان غذا و دارو، گفت:خوشبختانه در دولت جدید توجه به مبانی علمی و مدبرانه نظیر علوم مدیریت کیفیت سرلوحه فعالیت‌ها است.

وی افزود: از سوی دیگررییس جدید سازمان غذا و دارو فردی صنعتی و دانشگاهی است، لذا امید بر این است که در این دوره شاهد تقویت کیفیت و اولین جایزه ملی و علمی کیفیت کشور باشیم.

شانه ساز ادامه داد: مصوبه لازم‌الاجرا شورای‌عالی استاندارد مبنی بر تاسیس جوایز تخصصی کیفیت توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط به سال ۱۳۸۲ است، اما تا سال ۱۳۸۹ که سازمان غذا و دارو به پیشنهاد و با همکاری سندیکای صنایع دارویی اولین جایزه کیفیت تخصصی را مستقلاً دایر نمود، هیچ اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته بود.

مدیرعامل کارخانه داروسازی خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه با تاسیس جایزه سازمان غذا و دارو الگویی در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی کشورقرار گرفت که به پیروی از آن شاهد راه‌اندازی جوایز مشابه توسط سایر وزارت‌خانه و بخش‌ها بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با تقویت جایزه کیفیت غذا و دارو، نقش الگو بودن آن پر رنگ‌تر از قبل ادامه یابد.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق