مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

دومین همایش ملی فناوری های نوین در کنترل آلودگی های محیط زیست آغاز شد

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۲۹ آبان , ۱۳۹۲

دومین همایش ملی فناوری های نوین در کنترل آلودگی های محیط زیست آغاز شد

تهران- ایرنا- دومین همایش ملی فناوری های نوین در کنترل آلودگی های محیط زیست امروز – چهارشنبه – با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران و استادان و کارشناسان حوزه های زیست محیطی در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.

این همایش در محورهای آلودگی های نفتی و کنترل آن در محیط، دستاوردهای متخصصان صنعت در کنترل و پیشگیری آلودگی های صنایع، مدل سازی و شبیه سازی روش های تصفیه آلاینده ها در محیط زیست، فناوری های سبز و انرژی های نو، انرژی و محیط زیست، اقتصاد و محیط زیست و نقش قوانین، دستورالعمل ها و ضوابط در کنترل آلودگی های محیط زیست برگزار می شود.

ˈمحمد ذبیحیˈ از اعضای هیات اجرایی دومین همایش ملی فناوری های نوین در کنترل آلودگی های محیط زیست به خبرنگار علمی ایرنا گفت: بیش از ۲۰۰ مقاله در زمینه های آلودگی های زیست محیطی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از میان آنها ۱۵۰ مقاله در این همایش ارایه می شود که نحوه ارایه اغلب مقالات به صورت پوستر است .

وی خاطرنشان کرد : روش های حذف آلودگی های آب وهوا و آلودگی های صوتی در تهران از مهمترین محورهای مورد بررسی در این همایش است . در حال حاضر آلودگی هوا مهمترین چالش برای مسوولان حوزه شهری است چرا که موجب مرگ و میر مستقیم افراد می شود.

ذبیحی افزود : در حال حاضر حذف آلاینده ها یکی از مهترین راهکارها برای کاهش آلودگی هواست از این رو باید به دنبال حذف منبع آلودگی بود.

وی منابع آلاینده های هوای تهران را دو دسته منابع ثابت و متحرک عنوان کرد و گفت: منابع ثابت آلاینده ها استفاده از سوخت نامناسب در صنایع مستقر در اطراف شهر و منابع متحرک الاینده های هوای تهران خودروهایی است که هم اکنون با سوخت یورو۳ حرکت می کنند.

ذبیحی از روش های معاینه فنی خودرو در کشور انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر معاینه فنی خودروها تنها اختصاص به موارد سطحی مانند چراغ جلو و عقب دارد در حالی که باید اگزوز و بخش کاتالیست خودروها در مرحله نخست مورد بررسی قرار گیرند.

این همایش تا فردا ( پنج شنبه ) ادامه دارد.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق