مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

کارگروه مدیریت پسماند در استان ها فعال شد

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۲۱ دی , ۱۳۹۳

کارگروه مدیریت پسماند در استان ها فعال شد

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست[۴] گفت: کارگروه استانی پسماند برای تصویب برنامه های اجرایی استانی همگام با طرح های کلان ملی در قالب طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند استان فعال شده است.

به گزارش ایرنا، حسن پسندیده در تشریح راهبردهای این سازمان در مدیریت پسماندهای صنعتی افزود: بر این اساس کارگروه ملی پسماند برای تصویب برنامه‌های کلان ملی در قالب طرح جامع مدیریت پسماند کشور فعال شده است.

وی اظهار کرد: واحدهایی که از روش‌های نوین بازیافت پسماندها استفاده می‌کنند به صندوق توسعه[۵] ملی برای حمایت مالی معرفی می‌شوند.

وی با بیان این که واحدهای استفاده‌کننده از روش‌های نوین بازیافت پسماندها برای حمایت مالی به صندوق توسعه ملی معرفی می‌شوند، گفت: از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات مدیریت پسماند صنعتی حمایت می‌شود.

وی تاکید کرد: ادارات کل استانی بر عملکرد مدیریت پسماندهای صنعتی نظارت کامل دارند.

پسندیده تصریح کرد: همچنین از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات و تجهیزات مدیریت پسماند صنعتی حمایت می‌شود.

وی از انجام مطالعات مکان‌یابی محل دفع پسماندهای ویژه در ۲۶ استان کشور خبر داد و افزود: بخش خصوصی برای فعال کردن مکان‌های شناسایی شده به منظور ارایه خدمات به تولیدکنندگان پسماند به صورت متمرکز هدایت می‌شوند.

تولید انواع پسماندها از جمله خانگی، صنعتی، کشاورزی و بیمارستانی یکی از معضلات زندگی شهرنشینی است که جمع‌آوری آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های اصولی و علمی است.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق