مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

آغاز تولید برق از زباله در پایتخت/ منتظر قرار داد با وزارت نیرو هستیم

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۱۵ تیر , ۱۳۹۳

آغاز تولید برق از زباله در پایتخت/ منتظر قرار داد با وزارت نیرو هستیم

حسن کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: در اردیبهشت سال گذشته کارخانه تولید برق از پسماند به روش هاضم به بهره برداری رسید که خوشبختانه تاکنون ۷ مخزن این کارخانه پر از گاز شده و همه شرایط برای تولید برق مهیاست.

وی ادامه داد: در مدیریت پسماندها چندین مرحله جداسازی و بازیافت صورت می گیرد اما در نهایت زباله هایی باقی می مانند که قابل بازیافت نیستند و باید در کوره های زباله سوز سوزانده شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: در اثر سوزانده شدن زباله ها در مخازن تعبیه شده گاز متان تولید می شود که امکان تولید برق از این گاز وجود دارد.

کریمیان با بیان اینکه مخازن کارخانه هاضم هم اکنون مملو از گاز است و این کارخانه توان تولید ۲ مگابایت برق در روز را دارد گفت: امیدواریم  عقد قرار داد با وزارت نیرو هرچه سریعتر محقق شود تا تولید برق از زباله رسما تحقق یابد.

وی با بیان اینکه کارخانه زباله سوز آرادکوه نیز برای تولید برق از زباله در حال تجهیز است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه تاکنون ۸۰ درصد تحقق یافته و به زودی این مرکز نیز به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از کارخانه زباله سوز آرادکوه، ظرفیت تولید برق از زباله در تهران افزایش خواهد یافت.

 

 

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق