مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

ابتکار: شرایط زیست محیطی کشور وخیم تر می شود

تاریختاریخ انتشار : سه شنبه ,۸ مهر , ۱۳۹۳

ابتکار: شرایط زیست محیطی کشور وخیم تر می شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شرایط زیست محیطی کشور در وضعیت بدی قرار دارد پیش بینی کرد این وضعیت در آینده وخیم تر شود.

به گزارش پارس به نقل از  ایرنا، «معصومه ابتکار» روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام محیط بان در سازمان محیط زیست هشدار داد: وضعیت محیط زیست در کشور در شرایط بدی قرار دارد و پیش بینی ها نشان می دهد این شرایط همچنان وخیم تر خواهد شد زیرا خشکسالی و تهدید تنوع زیستی گونه های گیاهی و جانوری را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: از این رو برنامه ریزی برای مواجهه منطقی، علمی و همه جانبه برای پیشگیری از تخریب بیشتر محیط زیست با همکاری تمام قوا و نهادها الزامی است.

ابتکار با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در حفظ زیست محیط کشور ابراز امیدواری کرد: نمایندگان همچنان از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست حمایت کنند تا امانت ظرفیت های زیست محیطی کشور به خوبی به نسل آینده منتقل شود.

ابتکار با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی تاکنون حمایت های خوبی از طرح ها و لوایح سازمان حفاظت محیط زیست داشته، ابراز امیدواری کرد: این حمایت ها ادامه یابد.

وی گفت: مدیریت منطقی و پایدار منابع از معیارهای اصلی حکمروایی مطلوب تلقی می شود و حفاظت از محیط زیست یک شاخص مهم و کارآمد در نظام حاکمیتی دنیا است. نظامی که بتواند از سرمایه خود به درستی بهره برداری پایدار کند، حفظ محیط زیست را برای نسل آینده تضمین خواهد کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بحث محیط زیست و شرایط بحرانی آن که به علت فعالیت های انسانی و تغییرات آب و هوایی به وجود آمده، مساله ای جهانی است و دولت ها باید هر چه سریعتر نسبت به توانمند سازی و تجهیز خود برای مقابله با روند تخریب محیط زیست اقدام کنند.

وی اظهار کرد: امروز پرسش بزرگ برای دولت ها این است که آیا محیط زیست به درستی حفاظت می شود؛ امروز ما سرمایه ای را در اختیار داریم که باید با حفاظت از آن به نسل آینده تحویل دهیم.

ابتکار تاکید کرد: باید متوجه باشیم بیش از توان طبیعی از محیط زیست بهره برداری نشود؛ متاسفانه امروزه این اتفاق در کشور و بیشتر نقاط دنیا رخ داده است و برداشت ها بیش از تاب آوری طبیعت انجام شده است.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست فقط وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست نیست بلکه تمام نهادها و سازمان ها باید در کنار هم به امر مهم توجه داشته باشند.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه تجهیز یگان حفاظت محیط زیست در دستور کار سازمان قرار دارد گفت: یگان حفاظت فقط مختص سازمان حفاظت محیط زیست نیست بلکه سازمان جنگل ها مراتع و ابخیزداری ، شیلات و بخش دریایی نیز دارای یگان حفاظت هستند که باید تجهیز شوند و در کنار هم در راستای حفظ محیط زیست تلاش کنند.

وی افزود: جلب مشارکت جوامع محلی، توجه به بخش خصوصی، همکاری با سازمان های مردم نهاد و علاقه مندان به محیط زیست اقداماتی است که در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد و در این زمینه در اولین سال دولت یازدهم اقدامات خوبی صورت گرفته و محیط زیست از حمایت های ویژه رییس جمهوری برخوردار شد.

در پایان مراسم ۶ نفر از محیط بانان درجه دریافت کردند و به یک محیط بان به دلیل خدمات شایسته به محیط زیست، نشان خدمت اهدا شد.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق