مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

استقرار سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵٠٠٠١ در ساختمانهای وزارت نفت

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۳۱ اردیبهشت , ۱۳۹۳

استقرار سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵٠٠٠١ در ساختمانهای وزارت نفت

 

 شانا_ گروه نفت: سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵٠٠٠١ با هدف کنترل مصرف انرژی و مدیریت بهینه آن، در ساختمانهای زیرمجموعه وزارت نفت مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با هدف اجرایی کردن اقدام هایی برای کاهش مصرف گاز در زمستان امسال، برنامه استقرار سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵٠٠٠١ را در ساختمان های زیرمجموعه وزارت نفت در دستور کار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، تعداد کل واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی زیرمجموعه وزارت نفت که در این طرح شناسایی شده ١۶١ واحد است که علاوه بر این واحدها، مجموعه ای از ساختمانهای بزرگ زیرمجموعه نیز به عنوان ساختمانهای منتخب برای استقرار سیستم مدیریت انرژی درنظر گرفته می شود.

با توجه به پیش بینی افزوده شدن واحدهایی به لیست قبل، تعداد واحدهای مشمول در این طرح برابر ٢٠٠ واحد است.

به گزارش شانا، یکی از مهمترین عوامل افزایش مصرف انرژی در سازمانها، اداره ها و صنایع مختلف، نبود مدیریت بر مصرف انرژی است. سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵٠٠٠١ ساختاری است که در یک سازمان استقرار می یابد و با طرح ریزی و سیاستگذاری اهداف انرژی در سازمان و تدوین روش های اجرایی، پایش و ممیزی مصرف انرژی سازمان، امکان مدیریت و کنترل مستمر مصرف انرژی و مدیریت اجرای راهکارهای کاهش مصرف انرژی را فراهم می سازد.

در سازمانی که سیستم مدیریت انرژی ISO ۵٠٠٠١:٢٠١١ استقرار یافته است، به وسیله بهبود فرآیندهای انرژی بر، تغییرات ساده اجرایی و نگهداری، پایش مصرف انرژی، استفاده از فناوری‌های با راندمان انرژی بالا و… امکان مدیریت بر منابع انرژی فراهم می آید و اقدامات و استراتژیهای کاری روزمره سازمان در چارچوب چرخه بهبود مستمر (Plan-Do-Check-Act) ایجاد می شود.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق