مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

بهره‌برداری از کارخانه تولید برق از زباله خشک تا پایان سال در تهران

تاریختاریخ انتشار : شنبه ,۱۸ آبان , ۱۳۹۲

بهره‌برداری از کارخانه تولید برق از زباله خشک تا پایان سال در تهران

بخش خبری: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: کارخانه زباله سوز مجموعه آرادکوه با ظرفیت تولید ۳ مگا وات برق تا پایان سال جاری بهره‌برداری می‌شود. 
مهندس محمد فیاض ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برای اولین بار با توجه به سیاست‌های شهرداری، تولید انرژی از زباله را از سه سال گذشته در تهران و با به کارگیری دو روش متداول دنیا شروع کردیم.
وی با بیان این که روش تولید برق از زباله‌های‌تر با زباله‌های خشک متفاوت است افزود: در روش تولید برق از زباله‌های خشک از سیستم زباله سوز استفاده می‌شود. به کارگیری این سیستم درشهرهای بزرگ بهتر از شهرهای کوچک است چراکه میزان پسماند خشک شهرهای بزرگ از شهرهای کوچک بیشتر است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه هم اکنون پسماند خشک بی‌ارزش دپو و ذخیره می‌شوند تا با راه‌اندازی مرکز در پایان سال، در زباله سوز سوزانده شوند اظهار کرد: در این سیستم زباله‌ها سوزانده شده و گاز حاصل از سوزاندن به سمت بویلرها هدایت می‌شودو به صورت بخار آب با درجه حرارت زیاد به سمت توربین و ژنراتور‌ها حرکت کرده آنها را به حرکت درآورده و برق تولید می‌شود.
وی به چگونگی تولید برق از زباله‌های‌تر نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند تولید برق از این سیستم به روش بی‌هوازی است یعنی زباله‌ها درمحیطی بدون هوا به روش میکرو ارگانیسم تخمیر شده و گاز متان از آن‌ها تولید می‌شود سپس متان تصفیه شده و رطوبتش گرفته شده و به سمت ژنراتورها می‌رود. کارخانه آبعلی که مخصوص زباله‌های‌تر است ۲ مگا وات برق تولید می‌کند.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق