مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

تولید دستگاه “زغال فشرده” بدون نیاز به قطع درختان

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۱۵ دی , ۱۴۰۰

تولید زغال بدون نیاز به قطع درختان، فناوری است که با بومی‌سازی یک دستگاه توسط متخصصان داخلی دنبال شده است. در تولید زغال با استفاده از این دستگاه دور ریزهای طبیعی جزو منابع تولید محسوب می‌شود. پیش از این در فرایند تولید زغال به روش‌های سنتی و صنعتی، درختان باید قطع می‌شدند و محدودیت‌های مکانی برای تولید وجود داشت که حالا با تولید این دستگاه، این موانع برطرف شده است.

یکی از اعضاء تیم طراحی دستگاه تولید زغال فشرده گفت: مواد بزرگ و درشت ضایعات چوب و … در ابتدا جدا شده و مواد ریز وارد سیستم خشک‌کن می‌شود و به دمای ایده‌آل می‌رسد؛ بعد وارد دستگاه‌ها شده و سپس وارد کوره می‌شود و در کوره در مدت زمان مشخص پخته می‌شود. در نهایت اکسیژن از آن گرفته شده و بعد از ۳ روز نیز زغال تولید می‌شود.

عضو تیم طراحی دستگاه تولید زغال فشرده تصریح کرد: پسماندهایی مثل سرشاخه‌هایی که در صنعت اصلاً قابل استفاده نیست و پوست چوب درخت مثل گردو، بادام که همه اینها دور ریز بوده و قابل استفاده نیستند، به واسطه این فناوری، می‌توانند دوباره به چرخه تولید بازگردند.

سوزاندن درختان در کوره‌ها در چند ‌سال گذشته عامل قطع و نابودی هزاران درخت در کشور بوده است. به عنوان نمونه چند سال پیش که مسئولان منابع طبیعی استان‌های خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان برای بررسی وضع زغال‌گیری در جنگل‌های زاگرس گرد هم آمدند، گفتند کوره‌های زغال در حوزه زاگرس روزبه‌روز درحال گسترش و افزایش است و مهم‌ترین و مشخص‌ترین مشکل ایجاد شده از مصرف قلیان، تشویق تبدیل درخت به زغال است که به تخریب غیرقابل جبران اندوخته‌های جنگی کمک می‌کند.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق