مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

در هر ۱۵ ثانیه یک کارگر بر اثر بیماری یا حادثه ناشی از کار جان خود را از دست می دهد.

تاریختاریخ انتشار : دوشنبه ,۲۳ دی , ۱۳۹۲

در هر ۱۵ ثانیه یک کارگر بر اثر بیماری یا حادثه ناشی از کار جان خود را از دست می دهد.

به گزارش پایگاه خبری hse  : براساس گزارشات ارائه شده توسط سازمان بین المللی کار در هر ۱۵ ثانیه یک کارگر بر اثر بیماری یا حادثه ناشی از کار جان خود را از دست می دهد و همچنین در هر ۱۵ ثانیه ۱۶۰ کارگر دچار حادثه ناشی از کار می شوند. براساس این آمار هر روز ۶۳۰۰ نفر بر اثر حوادث شغلی یا بیماریهای ناشی از کار از بین می روند که در سال این رقم به بیش از ۲٫۳ میلیون نفر می رسد.

دراین گزارش آمده است: سالانه ۳۱۷ میلیون حادثه شغلی رخ می دهد که اغلب آنها منجر به غیبتهای طولانی از کار شده است و هزینه انسانی این بدبختی روزانه، بسیار عظیم و عملکرد ضعیف ایمنی و بهداشت شغلی بار اقتصادی بالغ بر ۴ درصد تولید ناخالص ملی  کشورها را هر ساله بر جهان تحمیل مینماید.

وضعیت ایمنی و بهداشت کار در بین کشورها،بخشهای اقتصادی و گروهای اجتماعی بسیار متفاوت است.مرگ و میرها و جراحات ناشی از کار هزینه های ویژه سنگینی بر کشورهای در حال توسعه، جائیکه بخش عظیمی از جمعیت با فعالیتهای خطرناکی همچون کشاورزی،ماهیگیری و معدن درگیر می باشند را وارد می سازد.فقیرترین و ضعیفترین افراد جامعه از لحاظ ایمنی _ یعنی اغلب زنان،کودکان و مهاجران _ از جمله کسانی هستند که در معرض بیشترین آسیب قرار می گیرند.

برنامه سازمان بین المللی کار (ILO) در ارتباط با سلامت،ایمنی و بهداشت کار _ کار ایمن (safework) _ ایجاد یک آگاهی جهانی نسبت به ابعاد و عواقب حوادث،جراحات و بیماریهای ناشی از کار می باشد. هدف این برنامه اینست که علاوه بر قراردادن ایمنی و بهداشت تمامی کارگران در دستورهای کار بین المللی، اقدامات عملی را در همه سطوح برانگیزاند و مورد حمایت قراردهد.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق