مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

دفتر محیط زیست برای جذب نخبگان زیست محیطی ایجاد می شود

تاریختاریخ انتشار : شنبه ,۳۰ آذر , ۱۳۹۲

دفتر محیط زیست برای جذب نخبگان زیست محیطی ایجاد می شود

تهران – ایرنا – معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: این معاونت آماده است از طریق بنیاد ملی نخبگان برای جذب نخبگان زیست محیطی ، دفتر محیط زیست راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، ˈ سورنا ستاری ˈ روز پنجشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ایجاد دفتر محیط زیست می تواند در قالب یک تفاهمنامه ایجاد شود و بنیاد ملی نخبگان آمادگی این کار را دارد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست گفت: در بسیاری موارد برخی مشکلات زیست محیطی به بحران اجتماعی تبدیل می شود که باید با برنامه ریزی های علمی مانع از آن شد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دراین راستا آماده هر گونه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست است.

ستاری اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان فعالی در کشور وجود دارد که ظرفیت بالایی برای تولیدات اقتصاد سبز دارند که می توان با برنامه ریزی علمی، حرکت شرکت های دانش بنیان را به سمت بازار اقتصاد سبز هدایت کرد.

وی افزود: پژوهش های بسیاری در زمینه محیط زیست در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور انجام شده است که باید تجاری سازی شوند که با این کار می توان این بازار را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داد.

ستاری اظهارداشت: احکام صندوق نوآوری و شکوفایی کشور امضا شده و سال آینده فعالیت خود را در زمینه کمک های مالی به نخبگان و پژوهشگران با هدف تجاری سازی طرح هایشان آغاز می کند که این گام موثری در زمینه تجاری سازی پژوهش هاست و بدون شک شامل پژوهش های زیست محیطی هم خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امضای این تفاهمنامه با هدف حل مشکلات مردم در حوزه محیط زیست صورت گرفته و اولویت های اول آن آلودگی هوا ، ریزگردها ، فاضلاب و تصفیه پساب هاست.

ستاری با بیان این که برای حل معضلات زیست محیطی فناوری های زیادی وجود دارد اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند و وارد بازار سبز شوند، در واقع هدف اصلی ما فعال کردن بازار سبز و ایجاد کریدور جدید برای فعالیت بیشتر شرکت های دانش بنیان است.

تفاهمنامه همکاری مشترک درباره مسائل زیست محیطی امروز پنجشنبه بین ˈ معصومه ابتکارˈ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و ˈ سورنا ستاریˈ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق