مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

رونمایی از شاخص عملکرد محیط زیست جهانی کشورها

تاریختاریخ انتشار : پنج شنبه ,۱۲ تیر , ۱۳۹۹

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نرگس صفار گفت: از آنجا که شاخص عملکرد محیط زیست ( Environmental Performance Index – EPI) بر دو هدف اصلی از جمله کاهش فشارهای زیست‌محیطی بر سلامت انسان‌ و ارتقای وضعیت زیست ‌بوم‌ها و مدیریت صحیح منابع طبیعی تأکید دارد، ارزیابی وضعیت محیط زیست ایران و سایر کشورها و رده‌بندی جهانی بر اساس این شاخص بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ملاک مقایسه توسعه کشورها وضعیت محیط زیست آنان است و نتیجه آن هر دو سال یکبار توسط اجلاس جهانی اقتصاد (داووس) با همکاری دانشگاه Yale و کلمبیا منتشر می‌شود.

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در جدیدترین گزارش منتشر شده برای اولین بار به موضوعات مدیریت پسماند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای پرداخته شده است و کشورهای دانمارک، لوکزامبورگ و سوییس، سه کشور برتر در این شاخص هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، صفار خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رده بندی ۲۰۲۰ EPI ،  با کسب رتبه ۶۷ و امتیاز ۴۸ ، نسبت به سال ۲۰۱۸ (رتبه ۸۰) از وضعیت بهتری برخوردار شده است. مقدار شاخص EPI از صفر تا ۱۰۰ تعیین شده و امتیاز ۱۰۰ بهترین و صفر بدترین وضعیت محیط زیست است.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق