مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

شبکه ایمنی فناوری نانو ایران راه اندازی شد

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۱۱ اسفند , ۱۳۹۲

شبکه ایمنی فناوری نانو ایران راه اندازی شد

خراسان – مورخ پنج‌شنبه ۱۳۹۲/۱۲/۰۱

حاجیان – شبکه ایمنی فناوری نانو ایران به نشانیwww.nanosafety.ir راه اندازی شد . دکتر سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو روز گذشته در حاشیه کنگره بین المللی ایمنی نانو در ایران در نشستی خبری با اعلام این مطلب گفت :این شبکه دارای ۴ کارگروه سلامت انسان، ایمنی زیست محیطی، ایمنی شغلی و اخلاق است و با هدف پشتیبانی محققان و دانشمندان کشور و تدوین مقررات، آیین نامه ها، استانداردهای مرتبط با ایمنی، سلامت و محیط زیست، محصولات و فرآورده های نانو راه اندازی شده است.وی همچنین از راه اندازی کمیته های ایمنی نانو در کشور خبر داد وتصریح کرد : در حال حاضر ۲ کمیته ایمنی نانو با همکاری وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده وهمچنین درصدد هستیم کمیته های مشترک ایمنی نانو را با سازمان محیط زیست و سازمان استانداردایجاد کنیم.

۸نانو داروی جدید در راه بازار

وی همچنین درباره بر نامه های ستاد نانو درحوزه سلامت گفت: در حال حاضر ۱۷ درصد محصولات نانویی کشور مربوط به حوزه سلامت و دارو است به نحوی که هم اینک ۳ نانو دارو در کشورتولید شده است . نانو داروی ضد سرطان ونانو داروی درمان سالک که برای اولین بار دردنیا تولیدشده و داروی کروکامین (که ماده موثره آن از گیاه زرد چوبه تهیه شده است) درسال ۹۳ وارد بازار دارویی کشور خواهد شد . وی همچنین از تولید ۸ نانو داروی جدیدخبرداد وتاکید کرد : البته تا زمانی که این داروها تاییدیه وزارت بهداشت را در یافت نکند، نمی توانیم جزئیات آن ها را اعلام کنیم .وی همچنین از عرضه نانو مارک روی محصولات نانویی تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت : نانو مارک در راستای ارتقای کیفیت محصولات نانویی ، رعایت مبحث ایمنی وسلامت محصولات نانو ورعایت استاندارد محصولات ، تا ۶ ماه آینده روی محصولات نانویی تولید داخل ارائه می شود و کمک خواهد کرد که محصولات نانویی در بازار از محصولات غیر نانویی تمیز داده شود . دکتر سرکار از تولید ۱۷۰ محصول نانویی در کشورو ورود آن ها به بازار خبر داد . اولین کنگره بین المللی ایمنی نانو با حضور متخصصانی از ۷ کشور جهان از جمله آمریکا، چین، روسیه، دانمارک، هند، آفریقای جنوبی و ایتالیا روز گذشته دردانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شده که امروز به کار خود پایان می دهد.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق