مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

صدور مجوز محدود برای خروج پسماند‌های الکترونیکی از کشور

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۲۶ فروردین , ۱۳۹۴

صدور مجوز محدود برای خروج پسماند‌های الکترونیکی از کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون انسانی سازمان محیط‌زیست از صدور مجوز محدود برای خروج پسماند‌های الکترونیکی از کشور خبر داد، گفت: مدریت پسماند و راه‌اندازی مکانی برای دفن پسماند ویژه باید مدنظر قرار گیرد.

سعید متصدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم در خصوص پسماند‌های ویژه اظهار داشت: پیشنهاد دادیم پسماندهایی که در کشور قابلیت دفن آنها ممکن نیست به خارج از کشور صادر شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حجم قابل ملاحظه‌ای از پسماند‌ها را به خارج از کشور صادر کردیم، افزود: مکان‌های برای دفن پسماند‌های ویژه در کشور باید راه‌اندازی شود و ما در این زمینه برنامه داریم.

* ایجاد ۲ مرکز بازیافت پسماند الکترونیک در کشور

معاون انسانی سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در دنیا از آن استفاده می‌شود، سیستم الکترونیک است که در این راستا پسماند‌های الکترونیک یا قطعات الکترونیک مطرح است، ادامه داد: اکنون ۲ مرکز بازیافت پسماند الکترونیک ایجاد شده است.

متصدی با بیان اینکه امید است که مراکز دیگر بازیافت پسماند الکترونیک ایجاد شود، گفت: پسماند الکترونیک بسیار مهم است و باید آن را مدیریت کنیم.درواقع در خصوص حمایت و جمع‌آوری و امحاء پسماند‌های الکترونیک را انجام خواهیم داد.

*خروج پسماند از کشور طبق ضوابط خاص

وی با اشاره به اینکه برای خروج پسماند‌ها از کشور نیز برنامه‌هایی با ضوابط خاص داریم، اظهار داشت: در سال ۹۴ باید بتوانیم مدیریت پسماند به خصوص پسماند بیمارستانی و الکترونیک را انجام دهیم.

معاون انسانی سازمان محیط‌زیست از صدور مجوز محدود برای خروج پسماند‌های الکترونیکی از کشور خبر داد، افزود: مدیریت پسماند باید در کشور به عنوان موضوع مهم با توجه به میزان رو به افزایش مد نظر قرار گیرد.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق