مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

طراحی نظام جامع ایمنی وبهداشت کار

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۱۲ آبان , ۱۳۹۲

نظام جامع ایمنی وبهداشت کار

        

     طراحی نظام جامع ایمنی وبهداشت کار

با مطالعاتی که در حوزه روابط کار انجام شده است می توان گفت صنعت ساخت و ساز ۴۰ درصد اقتصاد کشور را پوشش می دهد و بنابراین پیگیری ایمنی و بهداشت کارگران این حوزه بسیار مهم و جدی به نظر می رسد.

شبکه ایرانمعاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام جامع ایمنی و بهداشت کار طراحی شده است و همه دست اندرکارن و رسانه ها باید با همکاری یکدیگر این موضوع را در کشور نهادینه کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندس ابراهیم نظری جلالی آمار و اطلاعات موجود در در حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دقیق ارزیابی کرد و افزود: بر اساس این آمار از سال ۸۵ تا کنون تمام فعالیت هایی که در زمینه بازرسی کار انجام شده حول محور پیشگیری و کاهش حوادث و بیماری های ناشی از کار بوده است.

مهندس نظری جلالی اظهار داشت: یکی از این برنامه ها تصویب بیش از ۱۵۰ آیین نامه در شورای عالی حفاظت فنی بود.معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر عملیاتی کردن برنامه های پیشنهادی گفت: همه نهادهای ذیربط باید تلاش کنند تا پیشنهادات و طرح های کاهش حوادث ناشی از کار به برنامه عملیاتی و راهبردی تبدیل گردد تا بتواند منجر به کاهش حوادث و بیماری های ناشی از کار شود.
وی بااعلام اینکه تا کنون ۵/۲ میلیون نفر کارگر در حوزه صنعت ساخت و ساز بیمه شده اند خاطر نشان کرد: بیمه کارگران ساختمانی از جمله فعالیت هایی بود که معاونت روابط کار در آن نقش اساسی داشت.
مهندس نظری جلالی تصریح کرد: با مطالعاتی که در حوزه روابط کار انجام شده است می توان گفت صنعت ساخت و ساز ۴۰ درصد اقتصاد کشور را پوشش می دهد و بنابراین پیگیری ایمنی و بهداشت کارگران این حوزه بسیار مهم و جدی به نظر می رسد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار می توانند تا حدود ۴۰ درصد در کاهش حوادث نقش داشته باشند، یادآور شد: در حال حاضر افزایش کمی و کیفی کمیته های حفاظت فنی و بهداشت در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارش های ILO در ژوئن سال ۲۰۱۲ وضعیت ایران از متوسط عمومی حوادث ناشی از کار در مقیاس جهانی،بیش از ۲۰۰ برابر مطلوبیت دارد و این برای ما عدد خوبی است اما باید به نتایج بهتری در این حوزه برسیم.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق