مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

طرح های توسعه و عمرانی کشور با توجه به پدافند غیرعامل باید اجرایی شود

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۱۱ اسفند , ۱۳۹۲

طرح های توسعه و عمرانی کشور با توجه به پدافند غیرعامل باید اجرایی شود

قزوین – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برای جلوگیری از هزینه های اضافی و تسریع در آماده شدن کشور در برابر تهدیدات دشمن باید در همه طرح های توسعه ای و عمرانی کشور از ابتدا توجه به پدافند غیرعامل جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی عصر پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از نظر ماهیتی باید در خصوص پدافند غیرعامل یک نوع تفکر، بینش، باور و دکترین داشته باشیم و برای موفقیت در کار تمامی برنامه های توسعه ای نه به عنوان پیوست بلکه با نگاه کاربدی و جدی به پدافند غیرعامل نگریسته شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل باید به عنوان یک ژن دفاعی در برنامه های توسعه ای و پروژه های مختلف تزریق شود زیرا موقعیت حساس سیاسی ایران به گونه ای است که به انواع مختلف مورد تهدید دشمن قرار دارد و پیشرفت های صورت گرفته در حوزه های دفاعی باعث شده که دشمن تهدیدات خود را به شکل اقتصادی، مسائل زیستی، بهداشتی و حتی فضای سایبری نشان دهد لذا باید شرایط مقابله با این تهدیدات از جنس خود تهدیدات اندیشیده شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآورشذ: صدا و سیما در فرهنگ سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل در میان مردم نقش مهمی دارد و می تواند محتویات پدافندی را در برنامه های تولیدی لحاظ کند تا تاثیر مستقیمی بر مردم و مدیران داشته باشد.

وی در ادامه باور و نگاه مدیران به پدافند غیر عامل را یک اصل ذکر کرد و گفت: ایمن سازی در مقابل تهدیدات دشمن و بلایای طبیعی در کنار باور مردم و مدیران و اتخاذ تدابیر هوشمندانه محقق می شود و در اجرای این برنامه و سیاست ها در صورت وجود باوری قوی، اعتبارات و کمبود بودجه دیگر دغدغه نیست.

این مسئول در خصوص نحوه طبقه بندی و ثقل بندی مراکز و پروژه های مهم کشور نیز افزود: مراکز ثقل کشور بر حسب عمق آسیب و سطح تاثیر گذاری و همچنین نوع تهدیدات و حرکاتی که از سوی دشمن شناسایی و اجرا می شود مورد توجه ما قرار خواهد گرفت تا تعریف طرح های مقابله ای اجرایی شود.

روزبه: آموزش بهترین راه برای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل است

مرتضی روزبه استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: آموزش مردم و مدیران دستگاههای اجرایی از جمله گام های اساسی در نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل است.

روزبه با اشاره به نگاه عمیق مقام معظم رهبری به موضوع پدافند غیرعامل تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبری و اهمیت موضوع پدافند غیر عامل در ایمن سازی و امنیت کشور، باید اذعان کرد که هنوز این موضوع مهم را جدی نگرفته ایم.

وی یادآورشد: توجه به آموزش در تمام بخش های این حوزه لازم و ضروری است و در پدافند غیرعامل نیز آشنایی مردم با سیاست ها و برنامه های پدافندی کشور و همچنین دستگاه های اجرایی که با آن مرتبط هستند امری اجتناب ناپذیر است که در این خصوص صدا و سیما نقش برجسته ای دارد.

استاندار اظهارداشت: امروز که شاهد کینه توزی و مزاحمت های گوناگون دشمن در بخش های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی هستیم و تهدیدات زیستی، بهداشتی، سایبری و اقتصادی جدی است باید حساسیت لازم در میان همه گروهها ایجاد شده و بدون اینکه به آرامش مردم لطمه وارد شود با هوشیاری کامل تدابیر لازم در جهت مقابله با این تهدیدات توسط مردم و دستگاه های اجرایی اندیشیده شود.

روزبه در ادامه به موقعیت استراتژیک و خاص قزوین اشاره و تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی، ارتباط با بیش از ۱۱ استان کشور و وجود مراکز تولیدی و زیربنایی مهم در استان موقعیت خاصی ایجاد کرده به همین علت باید مورد توجه مسئولان کشوری در حوزه پدافند غیرعامل قرار گیرد.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق