مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

لزوم تقویت مدیریت اچ اس ای در نظام اجرایی

تاریختاریخ انتشار : سه شنبه ,۳۰ مهر , ۱۳۹۲
لزوم تقویت مدیریت اچ اس ای در نظام اجرایی

سیبنا: وزیر نفت در پیام خود به مناسبت  روز آتش نشانی، خواستار تقویت مدیریت اچ اس یی در نظام اجرایی و پیمانکاری صنعت نفت شد.

 به گزارش پایگاه خبری سیبنا متن پیام وزیر نفت به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی که در سیزدهمین همایش جام برتر اچ اس یی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خوانده شد، به شرح زیر است:

سپاس و ستایش مخصوص خدایی است که نعمت خدمت به مردم را به ما ارزانی کرد تا با بهره گیری از آن به سر منزل سعادت رهنمون شویم. بدون شک دستاوردهای ارزشمند صنعت نفت، به عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور مرهون زحمات مدیران، متخصصان، کارکنان و پژوهشگران عرصه صنعت نفت بوده است که با ایثار، گذشت و تلاش شبانه روزی خود محیط های کاری ایمن و سالم ایجاد نموده تا با استحصال و فرآوری این نعمت الهی، موجبات رشد و تعالی کشور فراهم گردد.

 همکاران گرامی، بیش از یک دهه از استقرار نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت نفت می گذرد، انتخابی آگاهانه که همگام با حرکت جهانی توسعه پایدار آغاز و به تدریج به یک رویکرد ارزش آفرین در جهت صیانت از نیروی انسانی، حفاظت از محیط زیست و رشد پایدار اقتصادی، تبدیل گردیده است. این نظام مدیریت، نقش غیرقابل انکاری در افزایش بهره وری و توسعه پایدار داشته است و امروزه نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت حیاتی و اجتناب ناپذیر برای صنعت نفت می باشد:

انتظار دارم این نهاد پر ثمر که دهه دوم عمر خود را آغاز نموده است با مطالعات جامع آسیب شناسی نسبت به شناسایی چالش ها و محدودیت ها اقدام و با مدیریتی سیستماتیک و پیشگیرانه و نه واکنشی، تعهد خود را به باور و اعتقاد قلبی تبدیل و گام بزرگی در جهت تعالی و سرآمدی بیشتر صنعت نفت بردارد. به همین جهت توجه و اهتمام جدی مدیریت ها و شرکت ها را در راستای تحقق و عملی شدن اهداف HSE به نکات زیر جلب می کنیم:

١. تعهد و ایمان، در برپایی و اثربخشی این نظام، بسیار حیاتی است و مدیران در تمامی سطوح باید آن را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
٢. تخصیص منابع انسانی، سازمانی و مالی موردنیاز جهت توسعه اثربخش، کارآمد و پایدار این نظام مدیریت در کلیه فرآیندها، فعالیت ها و خدمات با اولویت مدنظر قرار گیرد.
٣. مدیریت HSE در نظام اجرایی و پیمانکاری صنعت نفت تقویت شود.
۴. سطح فرهنگ، آموزش و تحقیقات HSE در صنعت نفت ارتقاء یابد.
۵. در بکارگیری مدیریت دانش و مدیریت تغییر در چارچوب نظام مدیریت HSE اهتمام لازم بعمل آید.
۶. شناسایی روزآمد خطرات، ارزیابی و مدیریت موثر ریسک های ناشی از فرایندها، فعالیت ها و شیوه های مدیریت حرفه ای مورد توجه خاص قرار گیرد.
در خاتمه روز ملی ایمنی و آتش نشانی را به پاس خدمات غیورمردان این عرصه در صنعت نفت به یکایک کارکنان خدوم صنعت نفت تبریک عرض کردده و از تمامی عزیزانی که با تلاش و مشارکت ارزشمند خویش باعث ارتقای نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شده اند، قدردانی و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می کنیم.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق