مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

ماهواره اروپایی برای سنجش آسیب های زیست محیطی زمین به فضا فرستاده شد

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۱۷ فروردین , ۱۳۹۳

ماهواره اروپایی برای سنجش آسیب های زیست محیطی زمین به فضا فرستاده شد

 

شفقنا- اروپا برای نخستین بار یک ماهواره پیشرفته را که برای اندازه گیری و رصد آسیب های زیست محیطی زمین طراحی شده است، به فضا فرستاد.

به گزارش الجزیره، سازمان فضانوردی اروپا اعلام کرد موشک حامل ماهواره “Sentinel-1” از پایگاه کورو، در گویانای فرانسه به فضا ارسال شده است.

این ماهواره قادر است با استفاده از امواج راداری که از ابرها عبور می کند، زمین را اسکن کرده و آسیب های زیست محیطی سیاره خاکی را رصد کند.

ماهواره “Sentinel-1” نخستین ماهواره از پروژه مشترک سازمان فضانوردی اروپا و اتحادیه اروپاست. به گزارش خبرگزاری فرانسه دومین ماهواره این پروژه تا آخر سال آینده میلادی به فضا ارسال خواهد شد.

قرار است هر یک از این دو ماهواره ۱۸۰ درجه از سطح زمین را پوشش دهند. این دو ماهواره که با یکدیگر ۷۰۰ کیلومتر فاصله خواهند داشت، قادر خواهند بود هر نقطه از زمین را اسکن کنند.

اسکن راداری سطح زمین کاربردهای مختلفی دارد که از آن جمله می توان به مکان یابی کوه های یخی شناور، لکه های نفتی روی سطح اقیانوس ها، نشست زمین و تخریب جنگل ها اشاره کرد.

قرار است داده های دریافتی از این ماهواره ها به صورت عمومی منتشر شود.

منبع: الجزیره

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق