مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی:سبک معماری های جدید موجب هدر رفت شدید انرژی می شود

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۳۱ مرداد , ۱۳۹۵

در آستانه ولادت با سعادت ضامن آهو، حضرت امام رضا(ع) و روز ملی محیط بان، جلسه هم اندیشی با حضور نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد زیست محیطی کاشمر با مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد.
در این جلسه که سازمان های مردم نهاد کاشمر همچون کتابکده نردبان آسمان، پاکبانان طبیعت، هیئت کوهنوردی کوهسرخ و… حضور داشتند دکتر حمید صالحی مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست و عرصه های طبیعی نباید فقط در پاکسازی طبیعت و جمع آوری زباله خلاصه شود، بلکه بایستی این فرهنگ به گونه ای رواج پیدا کند که کلیه مدارس و دانشگاه ها در یک فضای زیست محیطی فعالیت کنند.
وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درحوزه محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف افزود: متأسفانه در سبک معماری کنونی ارتباطی با محیط زیست احساس نمی شود و سبک معماری های جدید به گونه ایست که موجب هدر رفت شدید انرژی می شود .
صالحی در ادامه با تشریح حوزه نذر طبیعت و انجام امور خیر در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: علاوه بر انسان، سلسله موجودات دیگری توسط خداوند متعال خلق شده که برابر گفته قرآن کریم، تسبیح گوی خداوندمتعال هستند و بنابراین چون موجود هستند دارای حق زیست می باشند و چه خوب است افرادی باشند که برای کمک به حیات سایر موجودات هم وقف کنند  و نذر طبیعت انجام دهند و لذا ما باید تلاش کنیم که این گونه امور خیر را ترویج دهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: موضوع محیط زیست، تنها یک  موضوع منطقه ای، زمین، کشاورزی و… نیست بلکه دغدغه ای جهانی است و حفاظت از آن نیز وظیفه ای همگانی است، بنابراین سازمان های مردم نهاد باید مهمترین اولویت خود را در آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی و ایجاد حساسیت و مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست قرار دهند.
در بخش دیگری از این جلسه هر یک از حاضران نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ارتقای آموزش زیست محیطی، جلب حمایت خیرین، استفاده از ظرفیت دانشگاهی شهرستان و جلب مشارکت حداکثری مردم بیان کردند.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق