مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

معاون استاندار خراسان رضوی برتوجه به پدافند غیرعامل در ساختمانهای مسکونی تاکید کرد

تاریختاریخ انتشار : دوشنبه ,۲۹ اردیبهشت , ۱۳۹۳

 

 معاون استاندار خراسان رضوی برتوجه به پدافند غیرعامل در ساختمانهای مسکونی تاکید کرد

 

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: پدافند غیر عامل باید در پروژه های عمرانی و ساختمان های مسکونی مورد توجه قرار گیرد.

محمد حسن واحدی روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی ساختمان سبز در مشهد افزود: در صدد هستیم امسال نصب صفحات خورشیدی را از ادارات به سوی ساختمانهای مسکونی هدایت کنیم.

وی اظهار داشت: در صورتی که توان مهندسی مدیریت و فرهنگ را با هم داشته باشیم به سوی ساختمان سبز پیش خواهیم رفت.وی گفت: چالشهای موجود را باید با راه حل مهندسی به همراه مدیریت برطرف ساخت. واحدی ادامه داد: امروزه دنیا با واژه فرهنگ سیاستها و راهبردهای خویش را پیش می برد و علاوه بر دانش به بینش نیز اهمیت می دهد.

وی افزود: مصرف انرژی در ایران ۲۰ برابر سایر کشورهاست که این امر بیانگر فقدان مدیریت حرفه ای در این زمینه است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: به رغم اینکه ۹درصد ذخایر نفتی و ۱۵ درصد ذخایر گازی دنیا در سیطره ایران است اما در بهینه سازی مصرف انرژی فقط شعار داده ایم.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نیز در این همایش با بیان اینکه سالانه هفت میلیون متر مربع ساخت و ساز در این استان صورت می گیرد، افزود: این ساخت و سازها شش هزار میلیارد ریال گردش مالی دارد.

حسن پورحسینی اظهار داشت: ساختمان سبز و پایدار سازه ای است که از ابتدای فرایند ساخت تا انتهای عمرش به محیط زیست آسیبی وارد نسازد.

وی با تاکید بر رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، ادامه داد: بیش از پنج هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی استان عضو هستند که همگی دوره های مهندسی مبحث ۱۹ ساختمان را گذرانده اند.

دبیر نخستین همایش ملی ساختمان نیز گفت: این همایش با هدف فرهنگ سازی در احداث ساختمان های سازگار با محیط زیست و استفاده از انرژی پاک در سه محور اصلی فناوری انرژی، فناوری آب و توسعه پایدار طرح ریزی شده است.

محمود مغربی با بیان اینکه ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: از این تعداد ، ۴۸ مقاله به صورت پوستر و ۴۷ مقاله به صورت سخنرانی در دو روز برگزاری همایش ارائه می شود.

وی، تولید انرژی سبز، استاندارد سازی، پدافند غیر عامل، اقتصاد خانه سبز، بهینه سازی مصرف، تجهیزات خانه سبز، ذخیره سازی، سیستم های انتقال، بازیافت آب مصرفی، خانه سبز و محیط زیست را از محور های این همایش عنوان کرد.

مغربی با تاکید بر اینکه استاندارد کیفیت زیست محیطی داخل ساختمان، مهمترین دغدغه مطرح در ساختمان سبز است، گفت: ایران هم اکنون فاقد ساختمان سبز است.

وی اظهار داشت: توجه به مصرف انرژی از مهمترین مقوله های مورد نظز در ساختمان سبز است و فناوری این ساختمانها به گونه ای است که تا ۵۰ درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه دارند.

مغربی با بیان اینکه تدوین سند اجرایی ساختمان سبز، همکاری نهادها و گرایش های مختلف را می طلبد، اظهار امیدواری کرد تدوین این سند یکی از مهمترین خروجیهای این همایش باشد.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق