مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

هر پنج سال یک زلزله بزرگ در کشور رخ می دهد

تاریختاریخ انتشار : شنبه ,۳۰ آذر , ۱۳۹۲

 

  هر پنج سال یک زلزله بزرگ در کشور رخ می دهد

 

ایمنی : رییس پژوهشکده سوانح طبیعی و رییس کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSEگفت: به طور میانگین هر سه تا پنج سال یک زلزله با بزرگی بالای ۵ در مقیاس امواج درونی(ریشتر) در کشور رخ می دهد.

رییس پژوهشکده سوانح طبیعی و رییس کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSEگفت: به طور میانگین هر سه تا پنج سال یک زلزله با بزرگی بالای ۵ در مقیاس امواج درونی(ریشتر) در کشور رخ می دهد.به گزارش دبیرخانه کنفرانس ملی مدیریت بحران ، ˈسید عباس جزایریˈ افزود: کشورما جزو کشورهای بلاخیز دنیا است که هر ساله با بلایایی شامل سیل، خشکسالی و زلزله روبرو است.

وی اظهار داشت: پژوهشکده سوانح طبیعی جهت رفع نیاز نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در زمینه پیشگیری و مقابله با سوانح و بلایا و نیز ارتقای دانش علمی و بازآموزی آنها در کشور و برای پاسخگویی به نیاز ادارات، سازمان ها و نهادهای درگیر در مدیریت سوانح و بلایا در تامین نیروی انسانی و افزایش توانایی و قابلیت های مهارتی آنها اقدام به تاسیس و راه اندازی مرکز آموزش عالی سوانح طبیعی کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ طرح پژوهشی توسط این پژوهشکده اجرا شده که از شاخص ترین آنها طرح جامع مطالعات خطرپذیری در استانها، طرح مطالعات آسیب پذیری پل های تهران، حوادث جاده ای و آلاینده ها است.

جزایری افزود: هم اکنون ۲۵۰۰ دانشجو در گروه های آموزشی مختلف از جمله مدیریت امداد در سوانح، آتش نشانی، محیط زیست، مقاوم سازی و بازسازی، معماری و شهرسازی در مقطع کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول فعالیت هستند.

وی هدف از اجرای برنامه های آموزشی را ارائه نتایج مطالعات و تحقیقات انجام شده به منظور تبادل اطلاعات و آشنایی متخصصان، مهندسان، طراحان، تکنسین ها و سایر اقشار جامعه با آخرین دستاوردهای علمی، فنی و نیز روزآمد ساختن اطلاعات و ارتقای دانش فنی جامعه مهندسی و درنهایت برقراری تعامل میان محافل علمی و تحقیقاتی و مرکز اجرایی کشور عنوان کرد.

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی ادامه داد: در همین راستا با ارائه آموزش های تخصصی و فوق تخصصی در زمینه های مدیریت سوانح و بلایا، بازسازی و بازتوانی پس از سوانح سعی کردیم به عنوان قطب آموزشی موثر کشور در اطلاع رسانی و ایجاد تعامل بین مدیران و کارشناسان نقش قابل توجهی داشته باشیم.

رئیس کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE افزود:برگزاری کنفرانس هایی از این قبیل می تواند به آگاهی دادن و آموزش مدیران و کارشناسان در بخش های مختلف ساخت و ساز، ابنیه، راه و تاسیسات زیربنایی نقش موثری در کاهش خطرپذیری داشته باشند و در آموزش و فرهنگ سازی جامعه در برابر خطرات موثر باشد.

کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE در چهارم و پنجم دی ماه به مناسبت دهمین سالگرد زلزله بم برگزار خواهد شد. 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق