مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

واحد های صنعتی و خدماتی هوای سبز معرفی می شوند

تاریختاریخ انتشار : سه شنبه ,۲۲ مهر , ۱۳۹۳

واحد های صنعتی و خدماتی هوای سبز معرفی می شوند

حمید جلالوندی مدیر کل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز همزمان با هوای هفته پاک خبر داد.

 

به گزارش سرویس محیط زیست و میراث فرهنگی خبرگزاری برنا و به نقل از پام، حمید جلالوندی مدیر کل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز  همزمان با هوای هفته پاک خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری، فرآیند انتخاب واحد های صنعتی و خدماتی سبز بر مبنای خوداظهاری صنایع است، اظهار داشت: واحدهای صنعتی براساس شاخص های انتخاب صنعت و واحد خدماتی سبز می توانند در فرآیند انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز شرکت کنند.

وی تاکید کرد: انتخاب به صورت کاملا مکانیزه و از طریق پورتال سازمان حفاظت محیط زیست و سایت های استانی انجام می شود و در راهنمایی که برای مخاطبین تدوین شده است، شاخص ها و برنامه زمان بندی انتخاب صنعت و واحد خدماتی سبز در آن مشخص شده است.

جلالوندی با بیان اینکه بررسی اولیه همه اظهارنامه های واحد های صنعتی در ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها انجام می شود، گفت: پس از بررسی های نهایی، واحد های صنعتی و خدماتی سبز و برگزیده همزمان با هفته هوای پاک معرفی می شوند.

مدیر کل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه فرصتی برای رفع اشکال واحد های صنعتی و خدماتی برای اصلاح اطلاعات در نظر گرفته شده است، گفت: آخرین فرصت جهت ویرایش اطلاعات ارسالی از تاریخ ۲۵/۸/۱۳۹۳ لغایت ۳۰/۸/۱۳۹۳ می باشد.

به گفته جلالوندی، نصب و راه اندازی و یا اصلاح سیستم تصفیه فاضلاب،دفع و دفن اصولی و بهداشتی زباله،مدیریت بازیافت مواد زائد،ایجاد و توسعه فضای سبز،اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14000،مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی،ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، ایجاد نوآوری های زیست محیطی و خدمات فراگیر معیارهای انتخاب واحدهای خدماتی سبز است.

وی تصریح کرد: پس از پایان مهلت اعلام شده، به هیج یک از موارد ارسالی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
وی، عدم قرار گیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال انتخاب،بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها،مدیریت بازیافت مواد زائد،جایگزینی انرژی های پاک،اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14000،اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS18000،سازگاری با فرآیند تولید پاک،توسعه فضای سبز،مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی،ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد،کاستن اثرات منفی و ضایعات صنعت بر محیط زیست را از معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی سبز برشمرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در تشریح مراحل ثبت نام و انتخاب بر اساس برنامه زمانبندی گفت:۲۰/۷/۹۳ لغایت ۲۵/۸/۹۳ زمان ثبت نام واحد های صنعتی و خدماتی و تکمیلی مستندات و ۱/۹/۹۳ لغایت ۱/۱۰/۹۳ بررسی و مستندات توسط اداره کل ارسال نتایج به سازمان است و ۱/۱۰/۹۳ لغایت ۲۰/۱۰/۹۳ بررسی در دبیرخانه و ممیزی عوامل ارزشیابی جهت انتخاب واحد های صنعتی و خدماتی سبز خواهد بود و ۲۹/۱۰/۹۳ در همایشی از واحد های منتخب در فرآیند انتخاب صنایع و واحد های خدماتی سبز تقدیر خواهد شد.

جلالوندی خاطر نشان کرد: پرسشنامه واحد های صنعتی و خدماتی سبز سال ۹۳-۹۲ به همراه کتابچه راهنما به صورت فایل الکترونیکی از ۲۰/۷/۹۳ در پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به آدرسwww.doe.ir قابل دسترس می باشد و کلیه واحد های صنعتی و خدماتی متقاضی می توانند جهت تکمیل پرسشنامه های مذکور به صورت مکانیزه حداکثر تا تاریخ ۲۵/۸/۹۳ اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: به پرسشنامه هایی که ناقص بوده و پس از تاریخ مقرر ارسال گردد به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق