مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی آلاینده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شدند

تاریختاریخ انتشار : دوشنبه ,۲۶ آبان , ۱۳۹۳

پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی آلاینده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شدند

طبق مصوبه نمایندگان مجلس در لایحه احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی، پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی آلاینده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شدند.

به گزارش سرویس سیاسی تفتان ما،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی طرح احکام دائمی و ثابت لوایح بودجه‌های سنواتی، بند “ز” ماده یک این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آب، برق و گاز با توجه به مالیات و عوارض مندرج ‏در صورتحساب (قبوض)‏ مصرف‌کنندگان و همچنین نفت تولیدی و فرآورده‌های وارداتی، فقط یک‌بار در انتهای زنجیره تولید و توزیع آن‌ها توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران (شرکت‌های پالایش نفت) و شرکت‌های دولتی تابع ذی‌ربط وزارت نفت و شرکت‌های گاز استانی و شرکت‌های تابع ذی‌ربط وزارت نیرو و شرکتهای توزیع آب و فاضلاب شهری و روستایی بر مبنای قیمت فروش داخلی محاسبه و دریافت می‌شود.

طبق مصوب مجلس، مالیات مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و عوارض طبق ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ با اصلاحات بعدی آن توسط سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌گردد. مبنای قیمت فروش برای محاسبه عوارض آلایندگی موضوع تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، قیمت فروش فرآورده به مصرف‌کننده نهایی در داخل کشور است. پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی آلاینده نیز مشمول پرداخت عوارض آلایندگی هستند.

در تبصره یک این ماده مصوب شد وجوه واریزی به‌عنوان عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، درآمد دولت نبوده، صد در صد آن بر اساس احکام قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌صورت ماهانه به حساب‌های ذی‌ربط واریز می‌شود.

در تبصره دوم این ماده مقرر شد سازمان امور مالیاتی، خزانه‌داری کل کشور و وزارت کشور مکلفند به ترتیب، گزارش وصول درآمد، دریافتی‌ها و عملکرد موضوع این بند را در مقاطع سه ماهه به شورایعالی استان‌ها و کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

منبع: فارس

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق