مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

پاکسازی ۵٠ تن خاک آلوده به مواد نفتی

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۱۲ آذر , ۱۳۹۳

پاکسازی ۵٠ تن خاک آلوده به مواد نفتی

رئیس HSE شرکت پایانه های نفتی ایران از پاکسازی ۵٠ تن خاک آلوده به مواد نفتی مناطق عملیاتی این شرکت با روش زیستی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش اویل نیوز؛ علی سردار با اعلام این مطلب افزود: استفاده از فناوریهای سازگار با محیط زیست علاوه بر این که معضل زیست محیطی خاکهای آلوده به مواد نفتی را رفع می کند، روشی سازگار با محیط زیست و برای اکوسیستم منطقه نیز سودمند است.

وی گفت: مکان یابی محل پاکسازی، محاسبات مقدار خاک و انتقال و اختلاط خاک آلوده به نفت و ترکیب ٢۵٠ کیلوگرم پودر میکروبی (بیومر) با خاکهای آلوده از جمله اقدامهایی است که برای پاکسازی این ۵٠ تن خاک در خارک انجام شد.

سردار گفت: بروز برخی آلودگیهای نفتی ناشی از فرآیندهای نوسازی و رسوب زدایی مخازن و نفت ریزیها در مناطق عملیاتی اجتناب ناپذیر است، از این رو استفاده از این پودر میکروبی نفش موثری در حفظ اکوسیستم خاک این مناطق دارد.

رئیس HSE شرکت پایانه های نفتی ایران، تصریح کرد: با اجرای این پروژه شرکت پایانه های نفتی ایران نفش موثری در اجرای طرح جامع تقویت مدیریت زیست محیطی صنایع نفتی در خلیج فارس و نواحی ساحلی ایفا می کند و به این ترتیب درمان خاکهای آلوده به نفت با سرعت بیشتری در مناطق نفتی کشور صورت می گیرد.

به گزارش شانا، پروژه پژوهشی طراحی و تولید نمونه پودری میکروبی جهت رفع آلودگیهای نفتی برای نخستین بار در کشور و با همکاری مشترک شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه های داخلی به مرحله اجرا رسید و دستاورد آن تولید نیمه صنعتی این پودر است.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق