مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

آموزش مهارت در جهت ارتقای سلامت و ایمنی

تاریختاریخ انتشار : دوشنبه ,۲۳ دی , ۱۳۹۲

آموزش مهارت در جهت ارتقای سلامت و ایمنی

مدیر کل مهارت و پیشرفت سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: با توجه به جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی ماهر از یک سو و مشکلات زیست محیطی از سوی دیگر، این سازمان الگوی HSE(بهداشت، ایمنی ، محیط زیست)را محور فعالیت های خود قرار داده است.

به گزارش شفا آنلاین،پوراندخت نیرومند  با بیان این که محیط زیست سرمایه ای ملی و بستر اصلی توسعه پایدار است، گفت: داشتن محیط زیست سالم، مستلزم تدوین قوانین، سیاست ها و برنامه های توسعه ای پایدار ، وجود فرهنگ توسعه پایدار و در یک کلامˈنیروی انسانی توسعه یافته ˈ است. داشتن نیروی انسانی توسعه یافته نیز مستلزم داشتن شایستگی های حرفه ای از جمله آگاهی و دانش، مهارت و بینش های مرتبط با توسعه پایدار است و این امر در فرآیند آموزش های رسمی و آموزش های فنی و حرفه ای، فرهنگ توسعه پایدار نهادینه می شود.

نیرومند بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گام نخست برای تحقق HSE لحاظ کردن الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست را در محور تدوین استانداردهای آموزش شغلی و شایستگی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این سازمان با مد نظر قرار دادن دو رویکرد تدوین استانداردهای آموزش شغلی و شایستگی مشاغل سبز، سبز کردن مشاغل در قالب ˈپروژه تدوین مشاغل سبز و سبز کردن مشاغل ˈ تلاشی همه جانبه را برای همکاری با سایر دستگاهها و سازمان های تاثیر گذار از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع کرده است.

مدیر کل مهارت و پیشرفت سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: همکاری سازمان با نهاد یاد شده اقدام عملیاتی ˈ نقشه راه آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه توسعه فناوری، آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست است. در این نقشه محورهای مختلفی نظیر شناسایی مشاغل، تدوین استانداردهای شغلی، توسعه فرهنگ عمومی و حرفه ای با سازمان های دولتی و شرکت های غیردولتی، همکاری با سازمان های بین المللی ، حمایت از تجاری سازی اختراعات و نوآوری ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

نیرومند افزود:در حال حاضر که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، ملاحظات زیست محیطی را محور فعالیت ها و دل نگرانی های خود قرار داده است، انتظار می رود سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به فلسفه و ماموریت کاری خود نیز ضمن توجه ویژه به این موضوع ، با حمایت از پروژه عظیم و ملی تدوین استانداردهای آموزش شغلی و شایستگی و همچنین سبز کردن استانداردهای آموزش شغلی و شایستگی ، امکان عملیاتی شدن آن را در اسرع وقت فراهم کند.

وی تاکید کرد: عملیاتی کردن این پروژه با توجه به جمعیت هدف زیادی که طی هر سال تحت آموزش سازمان قرار می گیرند، یعنی بیش از دو میلیون نفر می توانند تاثیری بسزا و شایسته در حفظ محیط زیست داشته باشد، سایر دستاوردهای حاصل از این همکاری خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت : همچنین می توان با نهادینه کردن فرهنگ توسعه پایدار در بین تمام اقشار جامعه از جمله کارجویان ، شاغلان واحدهای اقتصادی، روستاییان، دانشجویان و دانش آموختگان گامی ارزنده برداشت.

نیرومند گفت:اخذ حمایت سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی کار، حضور مؤثر کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه مشاغل سبز در منطقه، افزایش سطح سلامت ساکنان شهرها و روستاها، حفظ منابع طبیعی ملی به ویژه منابع آب جاری و زیر زمینی، بهبود شاخص های فضای زندگی در کشور، مشارکت مؤثرشهروندان در مدیریت شهرها و روستاها،جلوگیری از افزایش آلودگی های زیست محیطی ، توسعه­ فرهنگ مشارکت بین بخشی و تحقق سیاست های نظام اداری از جمله راهکارهایی است که می توان برای ارتقا سلامت و بهبود محیط زیست اتخاذ کرد.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق