مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

آیا برای رخنه های امنیتی اطلاعات آمادگی دارید؟ استاندارد جدید ISO/IEC 27001 به کمک شما می آید

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۲۸ مهر , ۱۳۹۲

آیا برای رخنه های امنیتی اطلاعات آمادگی دارید؟ استاندارد جدید ISO/IEC 27001 به کمک شما می آید

نسخه بازنگری شده استاندارد سیستم مدیریت امنیتی اطلاعات عمومی ISO/IEC 27001 از اکنون در دسترسی می باشد. این استاندارد به شرکت ها کمک می کند تا دارایی های اطلاعاتی خود را در جهان امروز که تعداد حملات سایبری در حال افزایش است، ایمن نمایند.

در واقع، براساس تحقیقاتی که در اوایل امسال در انگلستان منتشر شد، تعداد رخنه های امنیتی اطلاعات موثر بر کسب و کارهای این کشور در حال افزایش است.حتی کسب و کارهای کوچک نیز هدف این حملات هستند.تنها شرکت های بزرگ در معرض تهدید نیستند. در تحقیقی که توسط PWC به نیابت از بخش تجارت انگلستان صورت گرفت، نوآوری های و روش هایی مشخص شد که در آن کسب و کارهای کوچک، سطوح مختلفی از حوادثی را تجربه کرده بودند که پیشتر تنها در سازمان های بزرگ رویت شده بود، در سال گذشته در ۸۷% از سازمان های کوچک نیز رخنه امنیتی گزارش شده بود.

علاوه بر آن، این گزارش بیانگر تاثیر افزایش روزافزون استفاده از فناوری های جدید، اثرات امنیت رو به رشد سازمان ها و نیز رخنه های امنیتی می باشد که از طریق شبکه های اجتماعی، تلفن های هوشند و تبلت ها اتفاق می افتند.

استاندارد بازنگری شده (ISO/IEC 27001:2013) همچنین باید منعکس کننده تغییراتی باشد که Edward Humphries در جلسه کارگروه مسئول تدوین و حفظ این استاندارد اعلام داشت: “ما پیشرفت هایی را در زمینه کنترل های امنیتی داشته ایم که در پیوست A این استاندارد ذکر شده اند تا تضمین کننده روزآمدی استانداردها بوده و می توانند با ریسک های زندگی امروز از جمله دزدی هویت، ریسک های مربوط به تجهیزات موبایل و دیگر آسیب پذیری های آنلاین، مقابله نمایند.”

تلفیق آسانتر با دیگر سیستم های مدیریت

تغییر مهم دیگر در این استاندارد این است که در حال حاضر با ساختار سطح بالای جدید که در کلیه استانداردهای سیستم مدیریت رعایت می شوند، همخوانی دارد. دلیل این کار کمک به سازمان هایی است که بیش از یک استاندارد سیستم مدیریت را در یک زمان اجرا می کنند، همچنین برای ممیزان گواهی کننده سازمان هایی که بیش از یک استاندارد را استفاده می کنند، نیز مفید می باشد.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق