مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

افزایش ایمنی خودروی خودران

تاریختاریخ انتشار : پنج شنبه ,۱۰ آبان , ۱۳۹۷

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، تأمین‌کننده قطعات و فناوری‌های خودرو، برند ZF اعلام کرد در حال توسعه سیستم نظارت داخلی سه‌بعدی (Internal Observation System) است که قادر به‌شناسایی و طبقه‌بندی دقیق سرنشینان و اشیاء در صندلی‌های جلو و عقب خودرو خواهد بود. سیستم نظارت داخلی ZF می‌تواند اندازه، مکان و موقعیت سرنشینان خودرو را تعیین کند و این‌که آیا آن‌ها از طریق فرمان یا سیستم‌های نظارت بر رانندگی خودران، کنترل فعال وسیله را انجام می‌دهند یا خیر.

 

داده‌های حاصل از این فناوری، ورودی‌های لحظه‌ای برای عملکردهای ایمنی پیشرفته و رانندگی خودکار (خودران) فراهم می‌کنند؛ مانند تعیین این‌که آیا راننده می‌تواند به سرعت در شرایط اضطراری، کنترل خودرو را باز پس بگیرد؟ به‌عنوان مثال حسگرهای نصب‌شده روی صندلی با تشخیص موقعیت سرنشینان می‌توانند تعیین کنند که پیش‌کشنده‌های کیسه هوا و کمربند ایمنی باید چگونه و با چه نیرویی به کار گرفته شوند. دوربین سه‌بعدی سیستم نظارت داخلی ZF می‌تواند اطلاعاتی در رابطه با اندازه، موقعیت و وضعیت سرنشینان عقب و جلوی خودرو مانند خم شدن صندلی‌ها ارائه دهد.

 

دانستن وضعیت و موقعیت سرنشین یا اجسام در صندلی‌ می‌تواند به تعیین چگونگی عملکرد کارکردهای ایمنی خودرو، قبل و هنگام تصادف کمک کند. مهندسان ZF می‌گویند، این فناوری می‌تواند حواس‌پرتی راننده را تشخیص دهد و هشدارهای لازم را برای کنترل خودرو ارائه کند. تشخیص سرنشینان و اشیاء در خودرو همچنین می‌تواند هنگام جاگذاشتن کودکان در خودرو و شرایط اضطراری (به ویژه در دماهای بالا) ارزشمند باشد.

سیستم IOS را می‌توان برای تعیین حضور کودک در داخل خودرو و فعال کردن اقدام‌ها اضطراری تنظیم کرد؛ در نتیجه اقداماتی مانند تماس خودکار با تلفن همراه مالک خودرو، پایین کشیدن پنجره‌های برقی و باز کردن مون‌روف برای کاهش دمای داخل خودرو، فعال کردن بوق و فلاشرها برای جلب توجه افراد نزدیک، اطلاع‌رسانی اورژانس وپلیس محلی برای نجات کودک انجام شود.

 

ZF از سال‌ها قبل در زمینه توسعه سیستم‌های نظارت بیرونی و دوربین‌های محیطی خودرو فعالیت می‌کند و بیش از ۱۰ سال نیز مشغول توسعه دوربین‌های نظارت داخلی است. انتظار می‌رود سیستم نظارت داخلی ZF تا اواخر سال ۲۰۲۱ به تولید تجاری برسد.

 

 

منبع: www.eghtesadnews.com

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق