مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

الزام کارواش ها به رعایت ضوابط زیست محیطی

تاریختاریخ انتشار : دوشنبه ,۱۸ آذر , ۱۳۹۲
الزام کارواش ها به رعایت ضوابط زیست محیطی
کرج – خبرنگار رسالت:

کارواش‌ها را می توان به عنوان یکی از آلاینده ترین فعالیت‌های انسانی برشمرد که به جهت استفاده از مواد شوینده و عدم مدیریت اصولی پساب تولیدی که حاوی آلاینده های متعدد از جمله چربی و روغن، دترجنتها، فسفات ها و مواد شیمیایی و همچنین حلال های مضر می باشد و به همین علت باعث تغییر شیمیایی کیفیت آب، موجب آلودگی منابع آبی می شود.

یکی از بخش های آلاینده کارواش‌ها، شستشوی موتور خودرو‌ها بوده که در طی آن روغن و گریس همراه با آب شسته شده و به منابع آبی راه یافته و موجب آلودگی جدی آب‌های سطحی و زیرزمینی می شود. مهندس حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی کارواش ها و ارائه راه کارهای لازم در جهت پیشگیری از ایجاد آلودگی های زیست محیطی کارواش ها، اولین جلسه با حضور مسئولین اتحادیه مربوطه در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج تشکیل شد. حکیمی افزود: در صورت مجهزشدن واحدهای کارواش به سیستم تصفیه فاضلاب، استفاده مجدد از پساب های تولیدی خود امکان پذیر خواهد بود و این سیستم با تصفیه پساب تولیدی کارواش ها در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن کمک شایانی خواهد نمود، به طوری که با کمک این سیستم می توان چندین بار از پساب تولیدی بعد از تصفیه برای شستشوی خودروها استفاده کرد و به مقدار زیادی در مصرف آب صرفه جویی نمود و از طرف دیگر هزینه های خرید آب و مشکل دفع پساب را به حداقل رساند. گفتنی است کارواشها از نظر ضوابط و معیارهای استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی سازمان حفاظت محیط زیست مصوبه سال ۱۳۹۰ هیئت وزیران جزو واحدهای خدماتی قرار گرفته اند. کارواش های خودروهای سواری در رده ۱ و کارواش های اتوبوس و خودروهای سنگین در رده ۲ مراکز خدماتی قرار می گیرند که البته فقط گروه یک می توانند با رعایت ملاحظات زیست محیطی از جمله عدم ایجاد آلایندگی در داخل محدوده مصوب شهری استقرار یابند.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق