مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

ایجادنخستین مرکزمحرکه سوخت برای کنترل آلودگی هوای ناشی ازخودروها

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۱۷ آذر , ۱۳۹۲

ایجادنخستین مرکزمحرکه سوخت برای کنترل آلودگی هوای ناشی ازخودروها

رییس پژوهشکده سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران گفت: ایجاد مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت و آلاینده ها در موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران راهی موثر برای کنترل آلودگی های ناشی از خودروهاست . این مرکز برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود.

  به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، وحید اصفهانیان روز شنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت و آلاینده ها اظهارداشت: در حال حاضر شاهد بروز انواع سرطان براثر آلودگی هوا در کشور هستیم که با راه اندازی این مرکز امیدواریم انواع بیماری های ناشی از آلودگی هوا در کشور کاهش یابد.

وی گفت: با توجه به این که عمده آلودگی هوای تهران از خودرو است ، این مرکز می تواند نقش مهمی در کنترل این عامل داشته باشد زیرا این مرکز استانداردهای خودرو تا یورو ۶ را تست و آزمایش می کند از این رو نقش اساسی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت .

اصفهانیان گفت: این مرکز در فازهای مختلف راه اندازی می شود و در فاز اول آزمایشگاه ها که دارای اهمیت زیادی هستند ، ایجاد می شوند . برای ایجاد آنها یک سال و نیم زمان در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن فازهای بعدی نیز سه سال زمان پیش بینی و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای راه اندازی این مرکز در نظر گرفته شده است.

مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت و آلاینده ها با همکاری فنی شرکت AVL که یک شرکت اتریشی فعال در زمینه خودرو است و دانشگاه تهران ایجاد می شود.

پیش از آغاز مراسم کلنگ زنی نمایندگانی از سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه های صنعت ، معدن و تجارت و نیرو به همراه فعالان عرصه خودرو سازی داخلی و نمایندگانی از شرکت AVL اتریشی در نشستی به بیان فعالیت ها، مشکلات و چالش های زیست محیطی پرداختند.

کلنگ ایجاد مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت و آلاینده ها امروز – شنبه – با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، سفیر اتریش و جمعی از فعالان این عرصه در پژوهشکده ژئو فیزیک دانشگاه تهران به زمین زده شد.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق