مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

تهیه طرح جامع مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی

تاریختاریخ انتشار : چهارشنبه ,۱۲ آذر , ۱۳۹۳

تهیه طرح جامع مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی

تهیه طرح جامع مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد هادی حیدر زاده مدیرکل محیط زیست تهران گفت: یکی از مشکلات جدی در بحث پسماند استان وجود نخاله های ساختمانی است که علاوه بر اینکه منظر استان را دچار تخریب کرده مشکلاتی را در خصوص ایمنی راهها و مسائل اجتماعی و زیست محیطی بوجود آورده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کارگروه مدیریت پسماند استان تهران گزارشی از وضعیت نخاله های ساختمانی ارائه شد افزود: بیشترین تخلیه و تولید نخاله ساختمانی در محدوده شهر تهران است و این نخاله ها بصورت غیر رسمی در شهرهای همجوار نیز تخلیه می شوند.

حیدر زاده با اشاره به تشکیل کمیته فنی متشکل از محیط زیست، شهرداری،استانداری، صنایع و دانشگاهها اظهار داشت: این کمیته موضوع پسماند نخاله های ساختمانی را در دو بعد کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل محیط زیست تهران تصریح کرد: در بلند مدت تهیه طرح جامع مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی به تصویب رسید و در این طرح وظایف هر دستگاه،بخش خصوصی و شهرداری مشخص خواهد شد.

حیدرزاده ادامه داد: در بعد کوتاه مدت نیز دو موضوع به تصویب رسید، یکی شناسایی و امکان سنجی معادنی که مدت بهره برداری آنها به پایان رسیده و دارای پتاسیل تبدیل به گودهای تخلیه نخاله های ساختمانی می باشند که یکی از این معادن در حال حاضر در شهر قدس شناسایی و مطالعات فنی آن انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد ۳ کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی با همکاری بخش خصوصی به عنوان یکی دیگر از مصوبات این جلسه اظهار داشت: این کارخانه ها پس از انجام مطالعات فنی و مکان یابی ایجاد خواهند شد تا با همکاری بخش خصوصی بازیافت نخاله های ساختمانی را آغاز کنیم.

مدیرکل محیط زیست تهران از انتقال نخاله های ساختمانی با کامیونهای حمل نخاله که بعضا بدون مجوز و بصورت روباز اقدام به انتقال نخاله ها می کنند به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود در موضوع پسماند استان یاد کرد و تصریح کرد: ایجاد آژانس نخاله های ساختمانی به جهت ساماندهی نخاله های ساختمانی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

حیدر زاده تصریح کرد: این آژانس ضمن کنترل مبدا،مسیر و مقصد تخلیه نخاله با مجهز کردن کامیونهای حمل نخاله به GPS ، بر تخلیه نخاله های ساختمانی در مقصد پیش بینی شده نظارت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات این جلسه تعطیلی گود سیاه کوه در جنوب تهران بود افزود: ظرفیت گود سیاه کوه مدتی است که به پایان رسیده است اما کماکان در حال پذیرش نخاله های ساختمانی می باشد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در خصوص تعطیلی این گود به شهرداری تذکر داده شد است خاطرنشان کرد:در صورت ادامه فعالیت این گود موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق