مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

سهم ایران در تغییرات آب و هوایی کره زمین بسیار ناچیز است

تاریختاریخ انتشار : پنج شنبه ,۲۹ خرداد , ۱۳۹۹

مسئول بخش تحقیقات حفاظت از لایه ازون سازمان حفاظت محیط زیست در یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی متعددی در کره زمین واقع شده‌اند، گفت: پدیده تغییرات آب و هوایی چیزی نیست که زمین به یکباره – الان – با این موضوع مواجه شده باشد.

وی با اشاره به عوامل انسانی موثر در تغییرات اقلیمی زمین، توضیح داد: بعد از انقلاب صنعتی در دنیا، اکثر کشورها (به ویژه کشورهای توسعه یافته و غربی) با فعالیت‌های مختلف از جمله استخراج ذغال سنگ روز به روز به فرآیند تغییرات آب و هوایی کمک کردند.

مسئول بخش تحقیقات حفاظت از لایه ازون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سهم ایران در تغییرات آب و هوایی کره زمین بسیار ناچیز است چرا که کشور ما به تازگی با چرخه‌های صنعتی توسعه پیوند خورده است. میزان ذخایر مونوکسیدکربن قبل از انقلاب صنعتی کم‌تر از ۲۸۰ ppm بوده است و در حال حاضر به ۴۰۰ppm رسیده است.

شفیع موسوی اضافه کرد: بشر در طول ۱۰۰ سال اخیر به میزان بسیار زیادی ذخایر مونوکسید کربن را افزایش داده است.

وی با اشاره به این که جنگل‌ها از گاز مونوکسید کربن تغذیه می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه دمای اقیانوس‌ها در سطح دنیا افزایش پیدا کرده است و از این‌رو آب‌های جهانی توانایی جذب مطلوب مونوکسید کربن را ندارند.

مسئول بخش تحقیقات حفاظت از لایه ازون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید داشت: بشر مکانیسم‌های دفاعی زمین را از بین برده است. در قرن‌های گذشته زمین می‌توانست با مکانیسم‌هایی از جمله پوشش‌های گیاهی و سطح اقیانوس‌ها تغییرات آب و هوایی را به تعادل برساند و از بروز معضل جلوگیری کند.

شفیع موسوی با اشاره به پیمان‌ بین‌المللی مونترال، توضیح داد: پیمان بین‌المللی مونترال ۱۹۷ عضو فعال دارد و از موفق‌ترین پیمان‌های سازمان ملل به شمار می‌آید و ما نیز تحت این پیمان در راستای حفاظت از لایه ازون با سازمان‌های مختلف بین‌المللی همکاری می‌کنیم.

مسئول بخش تحقیقات حفاظت از لایه ازون سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: برای حفاظت از لایه ازون صنایع مختلف باید فرآیندهای صنعتی خودشان را با نیاز امروز کره زمین تطبیق دهند.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق