مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

مدرن ترین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در کشت و صنعت دهخدا به بهره برداری رسید

تاریختاریخ انتشار : سه شنبه ,۱۸ آذر , ۱۳۹۳

مدرن ترین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در کشت و صنعت دهخدا به بهره برداری رسید

اهواز – ایرنا – مدرن ترین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کشور با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، روز دوشنبه در کشت و صنعت دهخدا در استان خوزستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا «سعید متصدی» در حاشیه آیین بهره برداری از این تصفیه خانه گفت: این تصفیه خانه یکی از بهترین و مدرن ترین تصفیه خانه های صنعتی در کشور است که می تواند در هر ساعت ۵۰متر مکعب فاضلاب صنعتی را تصفیه کند.

وی افزود: تمام سیستم های به کار گرفته شده در این تصفیه خانه بیولوژیکی و سازگار با محیط زیست بوده و هیچ گونه ماده شیمیایی در آن استفاده نمی شود.

وی با اشاره به استاندارد بودن خروجی فاضلاب اظهار کرد: بررسی اطلاعات اولیه در BOD(سرعت مصرف اکسیژن در داخل آب توسط ارگانیزم ها) و COD(اکسیژن خواهی شیمیایی) تصفیه خانه نشان دهنده استاندارد بودن خروجی تصفیه خانه است.

متصدی گفت: پساب خروجی از تصفیه خانه برای فضای سبز و مزارع نیشکر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مکانیزم های به کار رفته در این تصفیه خانه، تصفیه به صورت بی هوازی است که گاز متان را تولید می کند و این گاز می تواند در سیستم های گرمایشی و نیازهای انرژی تصفیه خانه استفاده شود.

متصدی اضافه کرد: فاضلاب های صنعتی از مهمترین مسایلی است که در خوزستان با آن روبه رو هستیم؛ امروزه صنایع فعالیت های خوبی همگام با محیط زیست انجام می دهند تا بتوان محیط سالم تری برای مردم فراهم کرد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دهخدا خوزستان هم با اشاره به شروع عملیات اجرایی این تصفیه خانه در مهر سال ۹۰ گفت: هزینه طراحی و تامین تجهیزات در داخل و احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی حدود ۷۹میلیارد ریال بوده و این پروژه دارای ویژگی هایی مانند انتقال بار آلودگی فاضلاب صنعتی به تصفیه خانه و پساب تصفیه شده طبق استاندارد محیط زیست کشور قابل انتقال به آبهای سطحی و زمین های کشاورزی است.

«فریبرز کریمی زند» افزود: با توجه به ظرفیت بالای سیستم فاضلاب صنعتی این تصفیه خانه قادر خواهد بود فاضلاب صنایع پایین دستی را تصفیه کرده و به طور مجدد به سیستم بازگرداند.

وی با اشاره به احداث ۱۲۸کیلومتر زهاب در کشت و صنعت نیشکر دهخدا ادامه داد: احداث جایگاه سی.ان. جی برای تغییر در سیستم مصرف سوخت خودروهای شرکتی، فعالیت های تحقیقاتی و مبارزه بیولوژیکی با آفات نیشکر، ایجاد فضای سبز نیشکری در محوطه اداری، جذب ۱۷۵ هزار تن گاز co2 و تولید ۱۲۰هزار تن اکسیژن از دیگر فعالیت های زیست محیطی در این واحد است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا واقع در ۲۵ کیلومتری شمال شهر اهواز یکی از هفت کشت و صنعت تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

 

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق