مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

هفت نکته برای داشتن زمینی پاک

تاریختاریخ انتشار : سه شنبه ,۱۲ آذر , ۱۳۹۸

هفت نکته برای داشتن زمینی پاک:

  1. در استفاده از کاغذ صرفه جویی کنید و سعی کنید کارهاتون را بدون کاغذ انجام بدید. به طور مثال تا حد امکان قبض‌ هاتون رو از طریق اینترنت پرداخت کنید. صرفه جویی در کاغذ در واقع به معنای کمتر بریده شدن درختان اطراف شماست که هر ساله هزاران هزار از اون ها برای تولید انواع کاغذهایی که در طول روز در اختیار شما قرار می‌ گیره تلف می‌ شن و در عین حال با این کار زباله و دی اکسید کربن کمتری تولید می‌ شه.
  2. شما هم در ساخت و انبوه شدن جنگل ‌ها کمک کنید. کاشت هر نهال می‌تونه سال ‌های سال، هم خاطره خوشی برای شما و هم کمکی به محیط زیست تون باشه.
  3. به انجمن‌ های حفاظت محیط زیست کمک کنید. اون ها با تلاش بی وقفه خود سعی در نجات زمین دارن.
  4. در محل کارتون هم به سبز بودن زمین فکر کنید. از مدیر بخش تون بخواید که برنامه‌ ای ترتیب بده تا کاغذ کمتری مصرف شه. برای نوشتن از هر دو روی کاغذ استفاده کنید.
  5. اگر به سفر رفتن فکر می ‌کنید حتما سفر با قطار رو در اولویت قرار بدید. تحقیقات نشون می ‌ده که دی اکسید کربنی که قطارها برای زمین تولید می‌ کنن ۴ تا ۱۵ درصد کمتر از هواپیماهاست. پس قطار رو فراموش نکنید.
  6. در مصرف آب صرفه‌ جویی کنید. اسراف در آب می‌ تونه به ضرر زمین تموم بشه. وقت دوش گرفتن زمان مشخصی رو در نظر بگیرید و دقایق طولانی بی ‌دلیل زیر دوش نمونید و آب رو بی علت باز نذارید.
  7. در محله خودتون جستجو کنید. می ‌تونید از همین هفته به محله تون برید و کمی کنکاش کنید و ببینید که سوپرمارکت‌ ها یا سایر مغازه‌ ها چطور زباله تولید می‌ کنند و چقدر می تونید به اون ها نکات مفید رو گوشزد کنید.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست که بیشتر با نام اختصاری «IUCN» شناخته می‌شه با هدف حفاظت ازمحیط زیست در سراسر زمین است. این شامل جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل، بررسی، پروژه‌های درست، حمایت، لابی و آموزش و پرورشه. مأموریت IUCN تأثیرگذاری، تشویق، و کمک به جوامع سراسر جهان برای حفظ طبیعت و حصول اطمینان به این که هر گونه استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست یک بهره‌گیری عادلانه و پایداره.

در نهایت بهترین راه کمک به زمین، می تونه لذت بردن از اون باشد. از خونه بیرون برید و انگیزه خودتون رو برای نجات این محیط زیبا، بیشتر کنید.

 

https://pakzi.ir/

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق