مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

کرم های تولید کننده کود کشاورزی حافظ محیط زیست

تاریختاریخ انتشار : یکشنبه ,۱۷ آذر , ۱۳۹۲

 

 کرم های تولید کننده کود کشاورزی حافظ محیط زیست

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گفت:کرم های تولید کننده این نوع کود از تمام پس ماندها به جز شیشه، پلاستیک و چربی استفاده می کنند و از این طریق بزرگترین خدمت به حفظ محیط زیست و جمع آوری پس ماندها می شود.

به گزارش نافع، ابوالقاسم سوزنچی ورمی کمپوست تولید کود از طریق کرم های خاصی به نام ˈآی زینیا فوتیداˈ است که هرگونه موادی را در اختیار آنان قرار دهند در مدتی کمتر از سه ماه به کود صددر صد ارگانیک تبدیل می کنند.

وی ادامه داد: باید دانش فنی تولید این کود در کشور ترویج یابد و زمینه گسترش تولید این کود در سطح عمومی و استفاده از آن در بخش های مختلف کشاورزی دولتی و خصوصی ایجاد شود.

سوزنچی تأکید کرد: با تولید این نوع کودها علاوه بر بی نیاز شدن کشور از واردات کودهای شیمیایی و جلوگیری از خروج ارز، محصولات کشاورزی سالم تری نیز در اختیار مردم قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: تولید صنعتی این نوع کود ممکن است در حال حاضر به دلیل نیاز به واردات ماشین آلات آن امکان پذیر نباشد اما شیوه تولید سنتی این نوع کود می تواند علاوه بر تمام فواید ذکر شده به ایجاد اشتغال نیز منجر شود، چرا که هر فردی می تواند در خانه خود به تولید این کود و پرورش کرم اقدام کند

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق