مهندسین مشاور پیشگامان بهبود کیفیت توس

کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE برگزار شد

تاریختاریخ انتشار : شنبه ,۱۴ دی , ۱۳۹۲

کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE برگزار شد

در راستای احیا منابع طبیعی و شهری کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE با حضور مدیران و کارشناسان HSE در مجتمع امام علی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE عباس خزرایی رئیس پژوهشکده  و مرکز علمی کاربردی سوانح طبیعی گفت: این کنفرانس نتیجه میز گردهایی است که با توجه به اینکه کشور ایران کشور حاصلخیز است باید راهکارها و برنامه هایی در این زمینه اندیشید.

وی با اشاره به اینکه اولین حادثه در استان خراسان شهرستان طبس در دل کویر رخ داد و تخریب سنگینی را به بار آورد گفت: بعد از آن دو زلزله در شهر گیلان و زنجان اتفاق افتاد که هیچ روشی تا کنون برای برخورد و جلوگیری با سوانح طبیعی وجود نداشت.

خزرایی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایرانی اظهار  داشت: بر همین اساس بین ۴۰ بلایا که در دنیا شناخته شده ۳۱ مورد آن در کشور ایران رخ داده که دارای خسارت های زیادی بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای حادثه خیز بودن کشورمان باید راهکارها و برنامه هایی در این زمینه اندیشید که بتوان خسارت موجود در حد ممکن کاهش داد.

وی در ادامه به زلزله بم اشاره کرد و گفت: زلزله بم در ۲۸ دی ماه سال ۸۲ به بزرگی ۶٫۳ دهم ریشتر که یک سوم جمعیت آن شهر دچار خسارت شده است رخ داد و شهر تاریخی را به شهر ویران تبدیل کرد.

خزرایی با اشاره به زلزله بم گفت: از زلزله بم می توان به عنوان یک دانشگاه یک مرکز آموزشی استفاده کرد که شروعی برای آموزش شهروندان و راهکارهایی در مقابل زلزله و حوادث طبیعی بود.

وی خاطر نشان کرد: تقسیم بندی شهر و واگذاری مسئولیت به استانهای معین، عملیات تریاژ و انتقال مصدومین از محل فرودگاه شهر بم، کنترل بیماری ها از طریق توزیع آب شرب سالم، مدیریت امدادگری بین المللی و اخذ ویزا در سریعترین زمان ممکن، بازسازی شهر با نظر مشارکت مردم و احیای سریع و موثر کسب و کار از مهمترین تجارب آموزنده و ارزنده بود که می توان از مدیریت بحران شهر بم گرفت.

در ادامه برنامه دکتر پیران استاد دانشگاه دبیر علمی کنفرانس گفت: در تعریف از بحران و شرایط اضطراری باید نگاهها را تغییر داد و موقعیت بحرانی را به تمامی ابعاد و چشم اندازها و موضوعات موجود فراتر برد.

وی تصریح کرد: تغییرات و اقدامات در زمینه های مختلف باید با توانمندی در کوتاه مدت اجرا شود و ضرورت بازنگری و باز اندیشی قوانین در زمینه های مختلف تغییر نگاه به موضوعات است.

وی افزود: کشف انواع توانمندی، کنترل توانمندی، هماهنگی و همکاری کارها و پاسخگویی با شفافیت از اصل های مدیریت بحران در حوادث است.

در ادامه شکیب استاد گروه مهندسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: شهر تهران وضعیت زلزله خیزی دارد و گسل های فعال موجود در آن مثل گرمسار، پیشوا، کهریزک، شمال تهران، شمال و جنوب ری و مشا است.

وی در خصوص مراحل ارزیابی آسیب پذیری گفت: مراحل ارزیابی آسیب پذیری شامل ورودی، راهکارها و خروجی است.

شکیب خاطر نشان کرد: مسائلی مانند کیفیت وسایل مصرفی، قوانین و مقررات فنی و تکنولوژی ساخت از جمله عواملی هستند که می توانند در ایمن بودن المانهای شهری موثر باشند.

مشتریان

شهرداری مشهد گهردانه شرق شرکت گاز استاد خراسان رضوی شرکت شرکتهای صنعتی استاد خراسان رضوی عالیس مرغداران طوس بیمه کارآفرینی مهندسین مشاور ساز آب شرق